Sari la conținut

Grădinițe estivale pentru copiii din familii defavorizate

Doar 52% dintre copiii din România merg la grădiniţă. Iar învăţătorii sunt primii care îşi dau seama cât este de importantă educaţia preşcolară. De aceea s-au deschis grădiniţe estivale, pentru copiii din familii defavorizate. După cursurile de vară ei vor fi înscrişi în învăţământul şcolar sau preşcolar. Este una dintre măsurile care ar trebui să scadă rata abandonului şcolar.

În România, aproape 50% dintre copii nu merg la grădiniţă. Una dintre cauze este sărăcia. Aşa că Guvernul finanţează din luna martie 2016 proiectul "Fiecare copil în grădiniţă". Mai multe ONG-uri au diferite programe prin care îi conving pe părinţi să-i înscrie pe cei mici în colectivitate. Cătălina este mamă singură şi vede progresele pe care le-au făcut fiicele ei, la grădiniţă.

Cătălina Tudorache, mamă: „Acasă dacă stă 4 ore nu învaţă nimic, pentru că eu nu am cum să o ajut. Nici pe ea, nici pe cealaltă.”

Iuliana Soare, director Şcoala nr.1, Bucureşti: „E primul pas pentru a ieşi din atmosfera de familie şi a merge undeva unde să lucreze cu învăţători, copii, voluntari şi încep o altă viaţă.”

Vara aceasta, peste 700 de copii din toată ţară merg la grădiniţa estivală. Este un proiect care îşi propune să scadă rata abandonului şcolar şi să ofere şanse egale când vine vorba despre educaţie. Cei mici învaţă lucruri care nu sunt prevăzute în programă.

Elena Iulia Petron: „Îi învăţăm cum să servească masa, reguli de politeţe, să salute, să formeze prietenii, să nu se certe, să se împace.”

Olguţa Negrea, cordonator local centrul scolii Nr. 1, Bucureşti: „Sunt foarte importanţi aceşti primi paşi. Dacă nu-i faci la timp ai mult de recuperat.”

Învăţătorii sunt primii care observă diferenţele între copiii care au fost sau nu la grădiniţă.

Iuliana Soare, director Şcoala nr.1, Bucureşti: „Nu au deprinderi formate, nu ştiu să comunice cu ceilalţi copii, darămite cu învăţătoarele.”

Cătălina Tudorache, mama: „La început erau derutate. Au văzut că la grădiniţă se învaţă, se joacă. E altceva în colectivitate!”

Iuliana Soare, Director şcoala nr.1, Bucureşti: „Sunt foarte bucuroşi că vin la şcoală. Familiile nu au avut posibilităţi să-i înscrie în comunitate, dar au fost convinşi să vină la grădiniţă.”

La sfârşitul grupelor estivale, copiii sunt înscrişi în sistemul de învăţământ preşcolar sau şcolar, în funcţie de vârstă, iar situaţia lor este monitorizată pe tot parcursul anului şcolar de ONG-uri.