Sari la conținut

Materiile noi opţionale introduse în şcoli au rămas doar pe hârtie

În timpul orei de arhitectură, pe care o studiază opţional, elevii din clasa a IV-a de la Liceul „Jean Monnet” din Bucureşti se plimbă prin centrul oraşului.

Cei care stau la ore învaţă noţiuni generale despre stiluri arhitecturale sau detalii tehnice despre lumini şi umbre.

„Am văzut cum unele case sunt mai vechi decât celelalte şi nu dau bine, deoarece sunt mult mai înalte şi sunt modernizate”.

„Învăţ unităţi de măsuri şi când voi fi mare aş vrea să mă fac arhitect, deoarece aş vrea să îmi ridic o casă”, spun copiii.

În Bucureşti, aproximativ 30 de clase au arhitectura ca materie opţională.

„Noi susţinem derularea lui prin arhitecţii voluntari care participă la clase împreună cu învăţătorii, iar materialele sunt puse la dispoziţie de asociaţia noastră”, afirmă Mina Sava, preşedintele Asociaţiei De-a Arhitectura.

Şahul este o altă materie opţională introdusă în programele şcolare. La Şcoala 162 din Bucureşti, elevii pot juca şi în curte, în aer liber. Nu pe tablă, însă, ci direct pe terenul de sport.

„Din ce ştiu eu, la nivelul sectorului 1 nu există nicio şcoală care are un opţional în schema de încadrare. E un sport care le dezvoltă copiilor foarte mult calităţile, dacă ne gândim doar la gândirea logică şi la spiritul de competiţie, cred că e suficient”, spune Dorin Stoican, directorul Scolii 162.

Pe lângă şah sau arhitectură, între materiile opţionale se află şi "Educaţie pentru societate", "Filosofie pentru copii" sau "Istoria jazz-ului". Dar şcolile dispuse să facă eforturi pentru organizarea unor astfel de cursuri sunt extrem de puţine.