Sari la conținut

Profesorul care se folosește de Game of Thrones ca să explice trecutul

Istoria nu înseamnă un şir lung de ani de domnie şi de bătălii demult trecute. Ascunde suspans şi intrigi, mister şi lupte câştigate ingenios. Un profesor pasionat de la Cluj-Napoca transformă lecţiile în ore aşteptate cu nerăbdare de elevi: nu predă în clasă, ci în mijlocul oraşului plin de vestigii. La fel de aşteptate sunt şi cursurile unui dascăl de la Timişoara, care se se foloseşte de seriale celebre ca să explice trecutul.

Liceenii sunt ochi și urechi la profesorul care îi învață istoria lumii și prin prisma evenimentelor petrecute în serialul lor preferat.

Istoria este mult mai simplu de reținut când adolescenții primesc şi vizual informaţii. Iar soldații de jucărie şi avioanele din polistiren intră şi ele în scenă la lecţii.

Metoda profesorului de istorie Adrin Kali, de la liceul Grigore Moisil din Timișoara, este neobișnuită dar cu siguranță eficientă.

„Domnul Kali chiar reușește să ne insufle o dorință și o plăcere față de istorie”, spune un elev.

După 19 ani la catedră, profesorul Adrian Kali a învățat să îi facă fericiţi pe elevii lui la orele istorie.

Bănuiesc că se simt puțin mai bine, este un refugiu, o recreere, o întoarcere la copilărie”, afirmă Adrian Kali profesor de istorie la liceul "Grigore Moisil" din Timișoara.

Alt oraş, aceaşi lecţie de istorie. La Cluj-Napoca, un profesor îşi scoate elevii nu la tablă ci la plimbare. Alexandru Bogosavlievici spune că a moştenit pasiunea pentru istorie de la părinţi şi vrea să o transmită mai departe. Îşi învaţă elevii să descopere trecutul pe viu.

Fiecare tur durează două sau trei ore, însă elevii nu chiulesc niciodată.

Aşa, elevii profesorului Bogosavliev reţin mai uşor informaţiile: combină tururile în aer liber cu ore de recapitulare în sala de clasă.

Mă duc pe un principiu: văd, aud, discut şi apoi înţeleg. Ceea ce vede, ceea ce discută, ceea ce întrebă şi pe urmă sigur vom trage şi nişte concluzii”, spune Alexandru Bogosavliev, profesor de istorie.

Cererea pentru cursul de istorie ţinut pe stradă a depăşit aşteptările. Aşa că elevi s-au împărţit în grupuri iar profesorul s-a conformat şi iese mai des cu elevii pe vechile străduţele de la Cluj-Napoca.