Sari la conținut

SIMULARE 2017. SUBIECTELE la matematică clasa a VIII-a și istorie clasa a XI-a

Simularea pentru Evaluarea Națională pe care o susțin elevii claselor a VIII-a continuă azi cu proba de matematică, în timp ce simularea pentru examenul de Bacalaureat continuă joi la istorie, pentru profilul umanist, şi la matematică, pentru profilul real, la cele două probe participând atât elevii din clasa a XII-a, cât şi cei din clasa a XI-a.

BACALAUREAT EXAMEN SCRIS ROMANA

ACTUALIZARE 11:20 Subiectele date la simularea de bacalaureat - istorie la clasa XI-a, profil umanist:

IMG-20170316-WA0033IMG-20170316-WA0032 

ACTUALIZARE 11:10 Iată subiectele pe care le-au avut de rezolvat elevii de clasa a VIII-a la matematică:

IMG-20170316-WA0009

IMG-20170316-WA0008

Alte subiecte date la probele de astăzi, precum și baremurile de corectare le puteți găsi AICI.  

Examenul, cu subiecte unice pe țară, începe la ora 9:00. La clasa a VIII-a durează două ore, iar în cazul liceenilor trei ore.

Simularea probei la alegere a profilului şi specializării, susţinută la una dintre materiile biologie, chimie, fizică, economie, filosofie, geografie, informatică, logică şi argumentare, sociologie, psihologie, va avea loc vineri şi la aceasta vor participa doar elevii clasei a XII-a.

Rezultatele la simulările examenelor naţionale vor fi afişate în 31 martie, la unităţile de învăţământ, şi vor fi analizate prin discuţii cu elevii, dezbateri în clasă, şedinţe cu părinţii şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea îmbunătăţii performanţelor şcolare.

Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională în care se doreşte acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog, precizează Ministerul Educaţiei.

În urma analizei rezultatelor, inspectoratele şcolare judeţene vor lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune, mai arată reprezentanţii ministerului.

Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată.

Corectarea lucrărilor va fi făcută, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea, potrivit Ministerului Educaţiei.