Sari la conținut

Ambasadorul Marii Britanii în România le-a răspuns internauţilor care-l criticau pe jurnalistul Stuart Ramsay pe Twitter

 

Jurnalistul Emanuel Roşu l-a întrebat pe ambasadorul britanic, printr-un mesaj postat pe reţeaua de socializare, de ce nu a făcut Ambasada Marii Britanii de la Bucureşti niciun comentariu în legătură cu scandalul provocat de reportajul trucat al televiziunii Sky News.

Diplomatul britanic a prezentat un răspuns în trei părţi, precizând că este conştient de plângerile depuse de cetăţenii români la OFCOM, autoritatea britanică de reglementare din domeniul comunicaţiilor, în ceea ce priveşte reportajul trucat al jurnalistului Stuart Ramsay despre traficul ilegal de arme din România.

Însă, Paul Brummell a amintit că postul de televiziune Sky News este deţinut de o entitate privată, iar prin urmare reprezentanţii guvernului britanic nu pot comenta activitatea jurnaliştilor acestei televiziuni.

De asemenea, ambasadorul a precizat că „Marea Britanie apreciază cooperarea cu autoritrăţile din România în ceea ce priveşte combaterea ameninţării traficului ilegal de arme, carne vie şi droguri”.

Reacţia diplomatului britanic vine la aproape o săptămână de la difuzarea controversatului reportaj despre traficul ilegal de arme din România, care a dus la declanşarea unei anchete DIICOT.

Vineri seară, un judecător de la Curtea de Apel Bucureşti a decis arestarea preventivă a fraţilor Atilla Csaba Pantics şi Levente Pantics, precum şi a intermediarului, Mihai Aurelian Szanto, pentru infracţiunile de constituire a unui grup infracţional organizat, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor şi comunicarea de informaţii false.

Cei trei cetăţeni români au apărut în reportajul trucat al jurnaliştilor Sky News despre traficul ilegal de arme, în care au citit scenariul prezentat de echipa de producţie a lui Stuart Ramsay. Pentru realizarea ”investigaţiei jurnalistice”, Szanto a primit de la jurnaliştii britanici 2.000 de euro, din această sumă păstrând 1.000 de euro.

Postul de televiziune Sky News a anunţat, miercuri, că susţine în totalitate, în continuare, materialul publicat duminică, privind presupuşii traficanţi de arme din România. De altfel, Sky News a postat din nou pe site miercuri materialul filmat de jurnalistul Stuart Ramsay.

Jurnalistul Stuart Ramsay a scris pe Twitter că informaţiile prezentate sunt reale şi a negat că ar fi vorba despre o înscenare, menţionând că au loc arestări şi că executivul român este pus în dificultate de această situaţie.

Ulterior, în cursul nopţii de miercuri spre joi, Ramsay a postat pe Twitter încă trei mesaje în care dă asigurări că materialul nu este regizat şi afirmă că în imaginile înregistrate de camerele de supraveghere ale hotelului unde au fost cazaţi apar numai membrii echipei de filmare, nu şi „intermediarul” din reportaj.

Citiți și:
Contul de Twitter al jurnalistului Sky News, invadat de comentarii ironice