Sari la conținut

Anchetă. Softul de dirijare a avioanelor, un pericol

AAC a arătat că softul de dirijare este învechit și a cerut un contract de mentenanță pentru acesta.

Ancheta confirmă declarațiile făcute, în urmă cu două luni, de mai mulți lideri de sindicat. Aceștia declarau că au existat cazuri în care avioanele au dispărut de pe radare sau se blocau imaginile.

Între timp, a declarat la Digi24 Gabriel Tudorache, lider de sindicat la ROMATSA, contractul de mentenanță este în curs de încheiere, iar acele update-uri care au fost făcute în cursul verii și care duceau la blocarea sistemului au fost scoase.

Ceea ce este foarte important, din punctul nostru de vedere, este faptul că s-au remediat acele probleme. Este foarte important să înţelegeţi că acest soft pe care îl avem în acest moment, Selex, el este bun, el funcţionează. El nu este acelaşi soft de acum 12 ani, a fost updatat de mai multe ori. Decizia pe care au luat-o cei din conducerea ROMATSA în timpul verii, în acest an, în cursul lunii iunie-iulie, de a updata acest soft fără a avea o mentenanţă, fără a avea acceptul celor de la Selex, a dus la dispariţia acelor ţinte”, a explicat Gabriel Tudorache la Digi24.

În ceea ce privește contractul de mentenanță, liderul de sindicat a spus: „Din câte ştiu chiar s-a făcut deja acest contract. Este în curs de semnare, dacă nu cumva în ultimele zile s-a şi semnat acest contract de mentenanţă. Pot să vă spun că o parte din acele update-uri, care fuseseră făcute în timpul verii, au fost scoase, au fost eliminate, şi în momentul de faţă pot să spun că, cu sau fără acea mentenanţă, nu mai dispar ţintele de pe ecran, având în vedere că s-au scos acele elemente puse în plus pe ecran”, a adăugat el.

Pe de altă parte, un nou soft pentru dirijarea avioanelor ar urma să fie finalizat la sfârșitul anului viitor. Acesta a fost deja achiziționat cu 26 de milioane de euro.