Sari la conținut

Asfalt turnat cu porția pe șoseaua de centură a Bucureștiului

Aglomerata și plină de gropi dupa iarna centura de nord a Capitalei este acum un adevarat coșmar pentru șoferi.

„Au apărut probleme cu gropile mai ales pe poduri unde s-a dat cu nisip și nu se repara din păcate”, spune unul dintre șoferi.

„Nu sunt pasaje nu e nimic. Și noi avem niște timpi de conducere, domnișoară. Trei ore îmi ia acum până la Domnești”, spune un alt șofer.

Nu doar de gropi ar vrea șoferii să scape, ci și de aglomerație, care va deveni istorie, spun autoritățile, abia la anul.

„Se face lărgirea la patru benzi, deci capetele de centură București nord, de la intrarea autostrăzii București-Pitești până la Autostrada Soarelui vom avea patru benzi până în decembrie anul ăsta sau februarie-martie la anul”, afirmă Dan Șova, ministrul Transporturilor.

Drumarii care lucrează la modernizarea celor nouă kilometri de centură dintre autostrada spre Piteşti şi drumul spre Chitila ar trebui să închidă șantierul chiar mai devreme. În august anul acesta. Se lucrează la adăugarea a încă două benzi de circulație și s-a turnat deja primul strat de asfalt. Dacă sunt bani se face până în vară. E în stadiul acesta de două luni de zile.

Mai puțin avansate sunt lucrările de lărgire a celor 11 kilometri de centura care leagă oraşul Voluntari de Autostrada Soarelui.

Peste 44 de milioane de euro a alocat Guvernul în acest an pentru modernizarea centurii de nord a Capitalei, bani deloc puțini, însă, insuficienți pentru finalizarea lucrărilor.

Odată cu refacerea centurii de nord a Bucureştiului, capitala va putea fi ocolită în mai puţin de jumătate de oră. Deocamdată, doar 20 de kilometri au două benzi pe sens. Pentru începerea lucrărilor şi la cei 32 de kilometri de şosea din sud, şefii de la Drumuri aşteaptă ajutor de la Bruxelles. Autorităţile se uită şi la autostrada spre Ploieşti, unde lucrările nu s-au încheiat pe primii 6 kilometri iar ministrul Dan Şova a cerut o analiză a proiectului.

Am luat în discuție un contract care cred că a înnebunit pe toți miniștrii Transporturilor și aștept pe 15 martie un răspuns să vedem care este situația exactă”, spune Dan Șova.

S-au pus deoparte pentru acest proiect 62 de milioane de euro. Pentru ca lucrările la cei şase kilometri de şosea dintre centura Capitalei şi şoseaua Petricani să fie gata cel târziu în aprilie anul viitor, aşa cum prevede contractul, Compania de Drumuri trebuie să facă rost în 2015 de încă 18 milioane de euro.