Sari la conținut

Asfaltul de pe Drumul Naţional 15D ar fi de vină pentru șapte decese de la sfârșitul anului 2014

În ultimele luni din 2014, șapte oameni au murit în accidente rutiere pe Drumul Naţional 15D, la ieşirea din municipiul Roman spre Piatra Neamţ. Specialişti cred că de vină pentru producerea acestor tragedii ar fi stratul de asfalt turnat în urmă cu şapte ani. Drumarii nu au respectat reţeta şi, de câte ori plouă sau ninge, şoseaua devine lunecoasă.

„Drumarii au nişte reţete: ultimul strat este acel numit strat de uzură, vedeţi dumneavoastră, granulaţia asta ceva mai mare care ar trebui să ne confere un plus de aderenţă, dar din păcate, dacă el nu este pus ca lumea, conform STAS-ului sau conform normelor, evident se produc şi accidente”, explică instructorul Dan Pasparuga.

În plus, atunci când s-a făcut modernizarea drumului, unele porţiuni din curbe au fost îngustate iar vizibilitatea şoferilor este zero. Reprezentanţii primăriei spun că, în acte, drumul părea perfect.

Sunt lucruri de care foarte greu îți dai seama de calitate pentru că îți vine cu un buletin de analize mai mult sau mai puțin trucate, obținut în condiții mai bune sau mai, să spunem, neglijente”, afirmă inginer Dan Ioniță, director tehnic în cadrul Primăriei Roman.

Că drumul este perfect spun şi cei de la Direcţia de drumuri Iaşi, care s-au ocupat de lucrări.

Nu are cum să aibă probleme. Este un BA 16, un beton asfaltic 16 cu bitum normal, bitum rutier, cu agregaţie de la 4 la 16, deci nu văd ce probleme să aibă”, susține Ovidiu Laicu, Directorul Direcșiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi.

Nu la fel de convinşi par poliţiştii, care au deschis o anchetă.

În cauzele instrumentate privind accidentele de circulație produse pe DN 15D au fost dispuse expertize topografice la modul de proiectare a drumului public urmând să se stabilească inclusiv compoziția asfaltului și a cofecientului de aderență la carosabil”, declară Elena Bulgarea, purtător de cuvânt IPJ Neamț.

Dacă se va constata că la reabilitare au fost folosite alte materiale decât cele avizate, constructorul şi admnistratorul drumului riscă amenzi şi dosare penale.

Pe aceeași temă