Sari la conținut

Autostrada 1. Lucrările pe tronsonul Lugoj – Deva, întrerupte

Muncitorii au început deja să strângă materialele de contrucţii de pe şantier, iar utilajele au fost trase pe dreapta. În maximum o săptămână aici totul va fi pustiu. Şi asta din cauză că Ministerul Transporturilor nu a reuşit nici acum să obţină autorizaţia de construire pentru lotul 4 din tronsonul Lugoj - Deva.

Asta nu i-a oprit pe angajaţii firmei de construcţii să lucreze pe porţiunea respectivă a autostrăzii, până când Inspectoratul de Stat în Construcţii Hunedoara a sistat lucrările pe termen nelimitat. Şeful instituţiei nu a dorit să explice decizia.

Cătălin Drula, director executiv "Asociaţia Pro Infrastructura": „S-a lucrat fără autorizaţie şi asta este o practică comună pe şantierele din România, de autostrăzi. Fără avântul ăsta sau curajul constructorului de a se angaja în lucrări fără a aştepta chiar şi ultimele avize, chiar nu am mai avea deloc autostrăzi".

Nu doar lipsa autorizaţiei de construire e singurul obstacol în reluarea lucrărilor pe lotul 4 al tronsonului Deva-Lugoj.

Renata Bendeac, director general adjunct în CNADNR: „Pe de altă parte există problema peşterii de lilieci. Aici trebuie să revizuim acordul de mediu ca să putem afecta peştera. Le facem pentru vară căsuţe în copaci şi pentru iarnă un pasaj în care să se adăpostească”.

Şi anul trecut, construcţia autostrăzii s-a lovit de probleme similare - pe traseul şoselei rapide a a apărut un cimitir, care nu figura în acte. Nouă luni a durat pentru ca reprezentanţii de la Drumuri să mute mormintele. Traseul a fost din nou modificat, din nou, în zona termocentralei Mitia, când constructorul şi-a dat seama că drumul urma să urce pe halda de steril. Iar o problemă încă nerezolvată sunt cablurile de înaltă tensiune, care se intersectează cu autostrada într-o zonă unde nu s-au făcut nici măcar exproprieri.