Sari la conținut

Autostrăzile României. Un pas înainte și doi înapoi

La noi lucrurile au mers anul acesta în ritmul „un pas înainte, doi înapoi”. 38 de kilometri de autostradă au fost inauguraţi şi 22 închişi, pentru că sunt construiţi greşit. Autorităţile speră să spele ruşinea în 2016, când ar trebui să fie gata 151 de kilometri de şosea rapidă potrivit termenelor din contracte: Dumbrava-Deva, Sebeş-Turda şi aproape nouă kilometri din autostrada Transilvania. Ministrul Transporturilor crede că a găsit metoda să stimuleze constructorii. Nu dă buget mare de la început, dar este dispus să adauge două miliarde de lei dacă merită.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor: Nu mai aloci banii de la început. Constructorii consideră că li se cuvin, şefii de proiect din companii consideră că sunt stăpânii lor. Nu, va fi o competiţie.

Anul viitor încep lucrările şi la autostrada Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureș şi se redeschide şantierul pentru terminarea A3 Bucureşti - Ploieşti. Ministrul Transporturilor speră să înceapă la toamnă lucrările la Comarnic - Braşov şi în vară să fie deschisă licitaţia pentru pentru cel mai aşteptat tronoson: Sibiu - Piteşti.

Ionuţ Simion, directorul pe România al PwC: Ar trebui să le facem pe rând. În primul şi cel mai important ar trebui să avem o autostradă care să lege Sibiul de Piteşti. Ar trebui să o facem pe aceasta, este foarte importantă. Eu îmi aduc aminte de o discuţie cu cei de la Dacia-Renault, care spuneau că de atâţia ani aşteaptă această autostradă care nu mai vine.

Tot anul viitor trebuie reparaţi şi cei 22 de kilometri de autostradă care s-au surpat şi au fost demolaţi parţial între Cunţa şi Sălişte.

Citiți și: Compania care s-a ocupat de autostrada Sibiu-Orăștie, ce urmează să fie demolată, a proiectat un drum de munte la câmpie

EXCLUSIV Prime ilegale de 800.000 lei la CNADNR