Sari la conținut

Bucureştiul, tot mai căutat de turiştii străini

Centrul Vechi rămâne atracţia principală pentru turiştii care vin în Bucureşti. Zeci de terase, cluburi, restaurante şi magazine îi atrag cu preţurile care, pentru străini, nu par mari deloc. Dimpotrivă.

„E foarte ieftin. O masă costă 12 euro, cu tot cu băuturi. Totul e ieftin. (...) Nu mergeţi niciodată în Londra. E foarte scumpă! În Londra cu 12 euro abia cumperi o bere. Aici, cu 12 euro, iei trei feluri de mâncare, cu totul inclus”, spune britanicul Matthew Jackson.

Un turist din Hong Kong spune că bugetul pe trei zile pentru două persoane este de 150 sau 200 de lire.

Şi tarifele de cazare li se par mici străinilor. Miguel, un turist care a venit în Bucureşti din Barcelona, estimează că, în patru zile, va cheltui aproape 200 de euro. Pe când în Barcelona numai hotelul ar fi 50 de euro pe zi.

Costul depinde însă şi de cheltuielile cu transportul. Pentru turiştii din nordul Europei, un city break în Bucureşti e mult mai scump. Un finlandez a plătit 600 de euro numai pe biletul de avion pentru a ajunge în România.

În medie însă, un sejur de trei zile în Bucureşti, cu două nopţi de cazare, masă, două băuturi şi un tur al oraşului incluse costă 116 euro. Bucureştiul e mai ieftin decât Budapesta şi la jumătate de preţ faţă de Istanbul. Diferenţa se măreşte însă când vine vorba de un city break în oraşele din centrul şi vestul Europei. Un sejur la Viena costă 193 de euro, unul la Amsterdam - 324, la Roma - 312, iar la Londra ajunge la 289 de euro pentru două persoane. Sume la care se adaugă transportul.

Deocamdată, Bucureştiul nu are o strategie clară prin care să atragă turiştii. Din această vară, însă, Primăria Capitalei va investi lunar 500.000 de lei pentru a promova oraşul ca destinaţie turistică.

Noi estimăm o creştere de 50 de procente în următoarele două trimestre. Acesta este şi obiectivul: să creăm un pachet compact, adică din momentul în care a aterizat turistul şi până a plecat să fie totul legat, spune Mihai Peptan, membru al Asociaţiei de Promovare a Turismului din Bucureşti.

Anul trecut, Bucureştiul a fost vizitat de 1,3 milioane de turişti care au cheltuit în Capitală peste 200 de milioane de euro.