Sari la conținut

CE investighează contractele încheiate de aeroporturile din Cluj-Napoca şi Târgu Mureş cu Wizz Air

De pe aeroportul din Cluj-Napoca au aterizat şi au decolat anul trecut peste 1,2 milioane de pasageri. Cinci companii aeriene operează, în prezent, pe acest aeroport, al doilea ca mărime din România. Printre ele şi operatorul low cost Wizz Air, despre care Comisia Europeană are suspiciuni că ar fi beneficiat de condiții excesiv de favorabile.

Aşa că oficialii de la Bruxelles au luat la bani mărunţi acordurile încheiate de aeroportul din Cluj-Napoca cu Wizz Air între 2007 și 2010.Suspiciunile Comisiei sunt nefondate, spune directorul aeroportului.

Este vorba despre o reclamaţie mai veche a companiei Carpat Air. Se va dovedi că totul este corect şi legal. Aeroportul a respectat reglementările europene în domeniu şi nu este nicio problemă”, a declarat David Ciceo,directorul Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca.

În atenţia oficialilor de la Bruxelles au intrat şi subvenții primite de aeroport din partea autorităților locale între 2010 si 2014.

Al doilea aeroport verificat, cel din Târgu Mureş, se află la puţin peste 100 de kilometri. Aici oficialii europeni vor să vadă dacă tarifele aeroportuare practicate, care par anormal de scăzute și prevăd reduceri semnificative în funcție de nivelul de trafic, respectă sau nu legislaţia europeană.

De aceste tarife reduse a beneficiat în principal tot operatorul low cost ungar. Conducerea instituţiei nu a dorit să comenteze acest subiect.

Pe aeroportul din Târgu Mureş au trecut, în 2014, aproape 350.000 de pasageri.

„O altă îngrijorare (n.r. - a Comisiei Europene) este legată de diversele subvenţii pe care autorităţile locale le dau celor două aeroporturi şi dacă aceste subvenţii, de exemplu cele acordate aeroportului din Cluj Napoca, între 2010-2014, au acordat un avantaj economic nejustificat față de alte aeroporturi. Acelaşi lucru este verificat şi în cazul subvenţiilor acordate aeroportului Târgu Mureş”, a spus Ricardo Cardoso, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene.

Într-un răspuns pentru Digi24, compania aeriană Wizz Air spune că nu a avut acces la concluziile intermediare ale Comisiei și nu i s-a solicitat nici o informație. „Odată ce va exista o decizie publică, Wizz Air va răspunde oricăror îngrijorări pe care Comisia le-ar putea avea. Wizz Air oferă beneficii semnificative aeroporturilor pe care le deservește și economiei locale”, spun oficialii companiei aeriene.

Comunicatul Comisiei Europene AICI