Sari la conținut

Ce riscați dacă nu treceți înapoi la anvelopele de vară

Toată lumea știe că anvelopele de vară purtate iarna la mașină scad distanța de frânare a acesteia. Specialiștii de la Bridgestone arată și reversul. Ce riscuri întâmpinăm dacă nu ne reîntoarcem la anvelopele de vară odată cu venirea sezonului cald.

În ciuda faptului că anvelopele de iarnă nu performează în mod adecvat pe vreme caldă, un număr surprinzător de șoferi nu trec înapoi la anvelopele de vară, arată oficialii producătorului de anvelope Bridgestone într-un comunicat remis joi presei. ”Spre exemplu, aproape 10% dintre șoferii italieni rămân cu anvelopele de iarnă peste vară și această cifră crește la 18% în Danemarca”, spun specialiștii companiei.

Potrivit lui Jake Rønsholt, director Bridgestone Europe, situația este riscantă: “Dacă ești tentat să îți păstrezi anvelopele de iarnă pe timpul verii, sfatul Bridgestone este simplu: nu face asta! Adevărul este că doar anvelopele de vară îți pot oferi siguranța și performanța de care ai nevoie pe vreme caldă.”

Dar de ce se recomandă trecerea la anvelopele de vară? Prin compusul lor special și prin modelul benzii de rulare, anvelopele de iarnă sunt proiectate să rămână moi și flexibile în condiții reci, oferind tracțiune și aderență la temperaturi scăzute pe suprafețe uscate, umede și cu gheață. Dar pe măsură ce temperaturile cresc, anvelopele de iarnă își pierd aceste avantaje, aderența scade și banda de rulare începe să se uzeze mai repede. Pe de altă parte, anvelopele de vară folosesc un compus mai tare care nu își pierde aderența pe carosabil fierbinte. La temperaturi ridicate, anvelopele de vară oferă performanțe generale îmbunătățite față de anvelopele de iarnă, mai ales la frânare, manevrabilitate, rezistență la uzură, rezistență la rulare și economie de carburant.

Testele efectuate au indicat existența unei importante diferențe de performanță dintre anvelopele de vară și cele de iarnă în termeni de frânare și manevrabilitate pe vreme caldă. Variațiile pot fi cuprinse între 30% și 8%, în funcție de condițiile de drum și de temperatură. Pe vreme umedă și o temperatură de aproape 30°C, un vehicul echipat cu anvelope de vară de calitate bună are o distanță de frânare cu 30% mai mică decât un vehicul echipat cu anvelope de iarnă. În anumite condiții, diferența poate egala chiar de două ori lungimea mașinii, spun specialiștii Bridgestone.

Ei mai spun că actualitatea sfaturilor lor este cu atât mai mare cu cât șoferii tind din ce în ce mai mult să utilizeze anvelope de iarnă. ”În jur de 43% dintre șoferii europeni trec la anvelope de iarnă pentru sezonul rece, cu diferențe uriașe în funcție de regiune. În timp ce 92% dintre polonezi și 88% dintre germani conduc cu anvelope de iarnă, cifrele scad la 23% în Franța și la doar 8% în Marea Britanie. La modul general, folosirea anvelopelor de iarnă în Europa este în creștere, în parte datorită vremii total neprevăzute pe timp de iarnă din ultimii ani, dar și ca urmare a noilor reglementări naționale de siguranță rutieră”, spune compania.

Pe aceeași temă