Sari la conținut

Cel mai vechi tren electric din România ruginește în depou

În 1913, în judeţul Arad, se construia prima linie de tren electrificată care a funcţionat vreodată pe teritoriul României. Până anul trecut, turiștii care veneau în zona puteau chiar sa meargă pe această linie cu un vagon de epocă. De când au început reabilitarea linei însă, nu a mai venut niciun turist.

„Începând cu luna august, viaductul de la Ghioroc a fost scos din circulația tramvaielor și din acest moment nu putem să circulăm pe acea zonă, nu putem să scoatem tramvaiul din depoul de la Ghioroc.”, spune Doru Neacoiu - purtătorul de cuvânt al Companiei de Transport Public Arad.

Lucrarea de reabilitare a drumului spre depoul din Ghioroc trebuia să fie gata încă din mai, anul trecut. Dar, după ce constructorii au intrat în insolvență, autorităţile judeţului s-au văzut nevoite să înainteze un nou termen de finalizare a lucrărilor.

Construită inițial în 1906 și electrificată în 1913, linia cu ecartament de un metru, ce unea Aradul de zona de deal a județului a fost demontată parțial în 1990. Rămășițele liniei istorice sunt azi și singura linie extraurbană de tramvai din România.