Sari la conținut

Cele şase proiecte pentru Centura Bucureştiului, explicate pas cu pas

 

Cătălin Drulă menţionează şi că azi, în şedinţă de Guvern, a fost adoptată hotărârea privind exproprierile care mai erau necesare pentru modernizarea Centurii București în zona de nord (Chitila-Militari și Colentina-A2).

Această hotărâre era în curs de elaborare/promovare din noiembrie 2014!!! Iar lipsa ei este principalul motiv pentru care proiectul de lărgire a centurii între DN7 și A1 (Chitila și Militari) este pseudo-blocat de un an și jumătate”, explică Drulă.

„Acum 10 zile, într-o duminică, am creionat un plan pentru Centura Bucureștiului pe care l-am comunicat și primului-ministru și miniștrilor solicitîndu-le sprijinul. Sunt 6 proiecte care trebuie accelerate pentru a completa inelul Bucureștiului și le voi explica pe rând.

Primul pas era adoptarea acestei HG de expropriere pentru a debloca modernizarea sectorului Chitila-Militari cu termen auto-impus pentru astăzi pe care am reușit în extremis, cu multa muncă, și cu ajutorul neprețuit al colegului Costin să-l respectăm.

Al doilea proiect este cel al lărgirii între DN2 (Colentina) și A2 (autostrada București-Constanța) contract reziliat în februarie 2015 (din cauza insolvenței constructorului) și ne-relicitat pînă astăzi! Aici este necesară o revizuire a proiectului tehnic și apoi licitarea construcției. Contractul pentru revizuire ar trebui să fie semnat săptămîna viitoare, ceea ce ar însemna un al doilea termen respectat.

Al treilea proiect este pasajul peste DN1A/Mogoșoaia care era prevăzut a fi realizat începînd cu anul 2009, dar unde contractul a fost reziliat acum cîțiva ani și lucrările nu au mai fost reluate. La orele de vîrf se fac cozi interminabile pentru că e doar un giratoriu la sol. Și aici trebuie o aducere la zi a proiectului tehnic și apoi licitate lucrările.

Al patrulea proiect și cel mai mare este modernizarea inelului sudic de Centură, adică dublarea la 2 benzi pe sens, pasaje denivelate la toate intersecțiile și (posibil) drumuri colectoare astfel încît accesul să nu se mai facă direct în centură. Studiul de fezabilitate este în fază finală și sperăm să avem un constructor pînă la sfîrșitul anului. Aici trebuie investit mult timp și multă inteligență în felul cum se organizează licitația.

Mai sunt și proiectele giratoriului suspendat de la Domnești și cel al giratoriului la sol de la Tunari (una dintre faimoasele "intersecții mortale"). Împreună cu echipa de la Cancelarie urmărim zi de zi toate aceste proiecte. România și Bucureștiul au nevoie de o centură modernă urgent!

(Ca o altă veste bună, un nou lot de autostradă "deblocat" - dintre multele care erau înghețate cu probleme foarte mari: Ogra-Tg. Mureș lotul 2, 10km - construcția va începe pe 1 iunie - astăzi, cu 42 de zile înainte conform contractului, s-a emis notificarea. Termen de execuție: 12 luni).”, mai arată consilierul.