CNADNR zice că Impregilo a executat prost lucrarea la autostrada Sibiu-Orăştie

Data publicării:
autostrada sibiu orastie 2 inquam photos - 14-4.10.2015

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „La Sibiu-Orăştie, ceea ce s-a întâmplat acolo intră în categoria viciilor ascunse. N-aveai cum să-ţi dai seama de la început ce se întâmplă, de situaţia de acolo. Ei, practic, în terenul de fundare care e o argilă, nu au stabilizat argila respectivă. Stratul de piatră spartă pe care l-au folosit acolo, pe o înălţime de vreo trei metri, nu a respectat dimensiunile pe care trebuia să le respecte conform proiectului”.

Digi24 a intrat în posesia proiectului porţiunii de autostradă care a luat-o la vale. Potrivit acestuia, autostrada trebuia să aibă sub stratul de asfalt şase metri de pietriş, sub care trebuia să fie un alt strat de trei metri de piatră spartă, iar la bază, argilă.

Directorul CNADNR afirmă că, în realitate, constructorul nu ar fi pus stratul de 3 metri de piatră spartă. Din această cauză, apa s-a infiltrat şi a condus la surparea autostrăzii. Deşi drumul s-a fisurat la câteva zile după inaugurare, constructorul şi-a încasat banii pe lucrare.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „Pentru că certificatele au fost confirmate de către ingineri. Noi trebuie să plătim tot ceea ce se confirmă”.

Din iunie 2011 până în mai 2014, firma care a supervizat calitatea lucrărilor italienilor de la Impregilo a fost Consitrans, care a raportat 300 de nereguli în executarea lucrărilor. În primăvara anului trecut, CNADNR a renunţat la serviciile firmei Consitrans şi a angajat trei ingineri de la Regionala de drumuri Braşov. Aceştia ar fi supervizat calitatea lucrărilor pe tronsonul care a luat-o la vale. Printre ei se află şi soţul directoarei Regionale de drumuri Braşov.

Întrebat cine plăteşte pagubele pentru drumul construit defectuos, Narcis Neaga dă vina pe italieni: „Oricum, totul se recuperează de la constructor, nu se recuperează din altă parte”.

Constructorul susţine că a fost obligat de CNADNR să termine autostrada, în orice condiţii, până pe 15 noiembrie 2014. Şoseaua a fost inaugurată pe 14 noiembrie, cu două zile înaintea turului al doilea al alegerilor prezidenţiale. Din această cauză, susţin italienii, nu au mai avut timp să efectueze anumite lucrări.

Narcis Neaga: „Autostrada trebuia terminată în 2013, nu în 2014. Autostrada a fost inaugurată în noiembrie 2014... dacă o inauguram în noiembrie 2015 fisura tot apărea. N-are nico legătură cu inaugurarea”.

În momentul de faţă, CNADNR nu are o soluţie concretă pentru remedierea defecţiunilor la Sibiu - Orăştie. Conducerea companiei de drumuri a mai cerut o păsuire la Bruxelles, pentru a termina până în 2020 autostrada finanţată cu bani europeni.

În acelaşi timp, şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi, a anunţat, la Hotnews, că statul va reţine cele 20 de milioane de euro depuse de constructorul italian drept garanţie pentru autostrada Sibiu - Oraştie. Narcis Neaga spune că şoseaua are vicii de calitate şi că nu au fost respectate prevederile contractuale. Iar dacă valoarea pagubelor o va depăşi pe cea a garanţiilor, CNADNR ar putea da în judecată constructorul.

Tronsonul de autostrada dintre Cunţa şi Sălişte a fost închis la începutul lunii septembrie din cauza crăpăturilor din asfalt şi a infiltraţiilor de apă din fundaţie. Tronsonul are 22 de kilometri şi a costat 605 milioane de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
VIDEO 25 de nave rusești staționează în Marea Neagră. Vestea bună: Nu au muniție și drone de atac
Digi FM
Motivul pentru care Dinu Maxer s-a supărat supărat pe Smiley și Damian Drăghici: "Mă deranjează!”
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă...
Digi Animal World
Doi vulturi au fost duși la un centru de reabilitare după ce au fost găsiți beți. Cum au reușit păsările să...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...