Sari la conținut

Cum s-a ajuns la tragedia feroviară de la Petroşani. Fost mecanic: A fost o situaţie de disperare

Se caută răspunsuri în cazul accidentului feroviar de sâmbătă, de lângă Petroşani, când doi mecanici au murit după ce un tren de marfă a deraiat. Apropiaţii spun că cei doi aveau experienţă în muncă şi nu înţeleg cum s-a petrecut tragedia. O posibilă explicaţie vine de la un fost mecanic de locomotivă care avansează ideea unor greşeli pe care cei doi angajaţi ai companiei feroviare le-ar fi putut face.

Reprezentanţii operatorului feroviar privat spun că cei doi angajaţi erau apţi din punct de vedere medical şi psihologic, iar trenul avea toate reviziile la zi şi nicio problemă tehnică. Cu toate acestea, nu exclud posibilitatea unei erori umane. Ipoteză susţinută şi de ceferiştii cu experienţă. Spun că o posibilă cauză a accidentului ar fi nerespectarea anumitor reguli.

Ioan Lazăr, fost mecanic de locomotivă: „A fost o situaţie de disperare. Au ajuns într-o situaţie de forţă majoră pe care au creat-o datorită nerespectării unor paşi. Sunt nişte reglementări instrucţionale. Dacă nu respecţi una dintre ele ajungi la catastrofă, la carambol. Dacă se întâmplă o defecţiune de genul ăsta trebuie să fii iresponsabil să nu iei măsuri de oprire a trenului, imediat”.

Cei doi angajaţi au murit, sâmbătă, după ce un tren de marfă format din 16 vagoane a deraiat în apropiere de Petroşani.

Eugen Milotin, ajutorul de mecanic al trenului deraiat, avea 51 de ani. După Revoluţie s-a angajat la CFR, iar de anul trecut lucra pentru un operator privat. Familia spune că avea experienţă în ceea ce făcea şi nu înţelege ce s-a întâmplat pe şine.

Doina Milotin, soţia ajutorului mecanic: „(S-a plâns vreodată că sunt probleme?) Nu. El mergea tot timpul la serviciu, nu a refuzat niciodată comanda"

Mecanicul de locomotivă, mort în acelaşi accident, lucrase la Simeria până la ieşirea la pensie, apoi s-a angajat la acest operator privat. Avea 66 de ani.

Parchetul şi Autoritatea Feroviară Română fac anchete pentru a se stabili ce s-a întâmplat exact.

Lucrările de refacere a structurii feroviare vor fi cu siguranță de durată. Șinele sunt rupte și îndoite, iar podul este serios avariat.

La locul accidentului, mai sunt de ridicat câteva vagoane, apoi se vor reface şinele, afectate pe o porţiune de 200 de metri, şi se va lucra la structura de rezistenţă a viaductului. Toate acestea vor dura aproximativ trei luni, timp în care niciun tren nu va mai trece prin zonă.