Sari la conținut

Cum să irosești 3,5 milioane de lei. De proiectele turistice ale Primăriei Cluj-Napoca s-a ales praful

Mobilier din lemn, umbrele de soare identice și zeci de cafenele. Așa ar fi trebuit să arate, conform proiectului, strada Andrei Saguna, din centrul Clujului. În planurile arhitecților, s-ar fi putut amenaja aici nu mai puțin de nouă terase.

Nimeni nu s-a arătat însă interesat să deschidă o terasă pe strada modernizată acum patru ani.

Primăria a scos în repetate rânduri la licitaţie amplasamentele pentru amenajarea de terase sezoniere. Încă nu am primit oferte”, afirmă Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

Amenajarea străzii, montarea băncilor şi iluminatul modern au scos 1,6 milioane de lei din conturile primăriei, însă nimeni nu s-a gândit că nu mai rămâne loc pentru mese şi scaune.

În 2009, era inaugurată fântâna arteziană din principala piaţă a oraşului, după o investiţie de 1 milion de lei.

O cascadă iluminata de sute de luminite albe cu jocuri de apă pe muzică clasică aşa arăta la inaugurare fântâna din centrul Clujului. A uimit însă pentru puţin timp deoarece piatra de sute de mii de lei s-a sfărmat pur şi simplu.

Acum, doar un sfert din instalatiile fântânii mai funcţionează, iar autorităţile vor să o refacă de la zero. Cost total – 300.000 de lei.

Pentru turiştii străini, în Cluj au fost montate 38 de panouri cu informaţii utile, însă puţine dintre ele mai există acum.

Odată cu panourile au dispărut şi chioşcurile digitale de informare turistică. Aşa că autorităţile locale vor cheltui încă 300.000 de lei pentru refacerea lor. În Cluj, ajung în fiecare an peste 400.000 de turişti.