Sari la conținut

De ce ajunge un profesor să moară la şcoală după 11 ore de muncă

O femeie care făcea parte din comisia de bacalaureat la un liceu din Galaţi a murit luni în urma unui infarct, în timp ce se afla la şcoală. Poliţia, inspectorii de muncă şi reprezentanţi ai ISJ Galaţi fac anchete în acest caz.

Femeia de 42 de ani era informatician la un liceu din Galaţi. Colegii acesteia spun că ea lucrase luni aproape 11 ore şi că reclamase sindicatului că era în conflict cu conducerea şcolii, care o chemase în comisia de disciplină.

Profesoara Cristina Tunegaru explică pe Facebook cauza unei astfel de drame: organizarea la nivel de management şi împărţirea atribuţiilor.

Potrivit acesteia, un profesor ajunge să muncească mai mult decât alţii pentru că i se cere de către directoul care nu are cui delega anumite sarcini.

„Un sistem feudal cu boieri şi vasali”, scrie profesoara.

„11 ore în școală și un infarct. Cum se poate întâmpla asta, de ce un director nu atribuie sarcini de serviciu și altor profesori din școală și îi cere unui profesor să muncească atât de mult ? Pentru că nu are cui cere. Nu sunt dispuși să facă aceste activități decât profesorii care depind de directori, profesorii care nu pot spune „nu”. Aceștia sunt puțini și fac totul. Ei au nevoie de sprijinul directorului la inspecțiile de grad și cultivă relația aceasta prin obediență și supunere în fața șefului.

Ceilalți, care nu mai sunt dependenți de o bună relație cu directorul, conduc școala din umbră, fără să se implice în activități de „începători” foarte solicitante, cum ar fi supravegherea la examen sau scrierea tonelor de hârțoage cerute de inspectorate. E rândul altora să facă, să arate servilism pentru a progresa în carieră. Un sistem feudal cu boieri și vasali. Când ești stăpân pe comoară, nu faci decât strictul necesar, intri la clasă, semnezi cu grijă condica - fix ca în planificare - pui note și închei medii.

Este esențial să avem directori specialiști și cu experiență în management, selectați competitiv, care să cultive o relație corectă cu angajații și să distribuie echitabil sarcinile, fără să țină cont de parti-pris-uri de moment. Școala are niște obiective pentru care toți profesorii trebuie să colaboreze ca o echipă, să primească respect, nu ordine și să aducă rezultate, nu eschive”, este mesajul integral al profesoarei Tunegaru.