Efectul importurilor de maşini second hand

Data publicării:
Cargiant Offers Deals On Thousands Of Second Hand Cars
LONDON, ENGLAND - FEBRUARY 19: An employee of Cargiant, the world's largest car supermarket, cleans one of the thousands of cars on display in White City on February 18, 2009 in London. The Cargiant site on the outskirts of London covers 23 acres and the firm can hold up to 6000 cars in stock. (Photo by Oli Scarff/Getty Images)

Înmatriculările de maşini second-hand au înregistrat cresteri masive trei luni la rând. După ce Ministerul Mediului a anunțat că va modifica timbrul de mediu, media importurilor de autoturisme rulate în perioada august - octombrie a fost de 30.000 de unități pe lună. O creştere cu aproape 25 % faţă de anul precedent. Per total, anul acesta au fost înmatriculate 255.000 de maşini la mâna a doua, de trei ori mai multe faţă de înmatriculările de maşini noi.

Importurile de mașini second-hand se văd cel mai bine în târgurile auto care au devenit din ce în ce mai aglomerate. Dacă în perioada ianuarie - iulie ajungeau în țară în medie 23.000 de mașini rulate în fiecare lună, în august, septembrie și octombrie au fost înmatriculare câte 30.000 de autoturisme, în creștere cu 7000 de mașini. Asta înseamnă 25 de procente O creştere influenţată în special de anunţul de modificarea timbrului de mediu, posibila eliminare a lui şi includerea în preţul carburanţilor.

Florea Pârvu, director al unui târg auto: „Oamenii se pregătesc, o ţin neînmatriculată o lună, două până în ianuarie, unde nemaifiind această taxă şi preţul de vânzare este mai accesibil cumpărătorului.Odată cu eliminarea timbrului de mediu, după părerea mea, piaţa second hand va creşte cu minimum 35%”.

Principalul argument al invaziei de maşini la mâna a doua îl reprezintă costurile mai reduse.

O maşină nouă de 2000 de centimetri cubi are un preţ de peste 10.000 de euro, în timp ce la mâna a doua preţul aceluiaşi model scade şi la jumătate.

Dan Vardie, preşedintele juriului Autobest: „Evident că toate maşinile la mâna a doua sunt venite pe nişte căi care, de regulă, nu sunt fiscalizate şi sigur că are un impact în economie.”

În România sunt peste 6,6 milioane de maşini, dar aproape trei sferturi dintre ele au o vechime mai mare de 10 ani. Ponderea maşinilor mai noi de 2 ani este doar 4%.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri