Firmele de asigurări fac presiuni să li se accepte costuri mai mari

Data publicării:
German Cities to Exceed Limits in Particle Dust Emissions
BERLIN, GERMANY - MARCH 29: Cars stand in traffic March 29, 2005 in Berlin, Germany. Many German cities are close to violating EU-regulated emission limits of so-called fine particle dust, which mostly comes from diesel engines and worn tires. The German city of Munich recently exceeded its limit, and other cities, including Berlin and Frankfurt, are likely to do so soon. While other countries in Europe, such as Italy and France, have been dealing with the growing problem, Germany has lagged behind. An estimated tens of thousand of Germans die every year because of the medical consequences of breathing in fine particle dust. Several German automakers recently announced they will introduce particle filters for their diesel cars sooner than originally planned. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)

Moratoriul asupra tarifelor RCA, îngheţarea primelor, dispare în mai şi în perspectiva revenirii la situaţia obişnuită firmele de asigurări fac presiuni să li se accepte costuri mai mari. Proiectul de lege RCA este în parlament şi acolo asigurătorii se chinuie să le fie recunoscute costuri mai mari. Şi e vorba de cheltuieli administrative, cele care nu ţin de daune. E foarte interesant cum, în trecut când era vorba de justificarea daunelor, era scos în faţă cuantumul despăgubirilor acordate. De multe ori nejustificat. Acum, în această piaţă, obligatorie şi prin urmare una care are nevoie de reglementări clare, se încearcă umflarea costurilor acceptate. Astfel încât să se schimbe prea puţin faţă de ce aveam înainte.

Proiectul de lege care trebuie adoptat de parlament până pe 19 mai, când expiră perioada de îngheţare a tarifelor RCA, prevede că firmele pot include în prima de asigurare costuri administrative şi de vânzare de până la 25% din tariful de bază. Acum firmele cer să li se recunoască cheltuieli de 35%, arată surse citate de economica.net.

Ar fi un procent foarte apropiat de cel care era inclus şi în poliţele vechi, înainte de îngheţare, estimat de experţi la 40%. Proiectul de lege e în discuţii de mai bine de un an şi el ar trebui să ofere protecţie asiguraţilor împotriva majorării succesive a poliţelor, aşa cum s-a întâmplat după falimentele Astra şi Carpatica Asig.

Plafonarea foarte jos a costurilor administrative ar lovi companiile de asigurări, care ar trebui să se restructureze, dar şi brokerii, care ar avea comisioanele limitate drastic. În această periaodă, în care tarifele sunt îngheţate, intermediarii primesc 1-2% din prima plătită de asigurat.

Pe de altă parte şi firmele asigurări au justificări atunci când cer acceptarea unor cheltuieli mai mari. De pildă circa 8% din preţul unei poliţe este confiscat de diverse instituţii ale statului.

Cea mai mare parte din costul unei poliţe este reprezentată de componenta tehnică, adică despăgubirile acordate de firme. Nivelul acestora a fost folosit de cele mai multe ori pentru a justifica tarifele majorate. Însă RCA s-a scumpit şi atunci când scădeau daunele. În ultimii trei ani nivelul daunelor a rămas constat şi chiar a scăzut uşor, dar poliţele s-au scumpit în ritm accelerat, mai ales pentru transportatori, ceea ce a dus la măsura extremă de a îngheţa tarifele pentru şase luni. În primele nouă luni ale anului 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, prima medie a înregistrat o creștere cu 29% pe când daunele au rămas aproape constante, la 1,1 miliarde de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri