Sari la conținut

Fosta Gară Fluvială din Brăila a fost reabilitată

"Un om al apei", aşa cum îi place să-şi spună, Gheorghe Antistescu a reuşit să salveze de la ruină clădirea în care odinioară a funcţionat Gara Fluvială din Brăila, o emblemă a oraşului de la Dunăre. Bărbatul este un armator născut în oraşul vecin, la Galaţi.

Povestea lui Gheorghe Antistescu începe în anul 1999, când a cumpărat clădirea fostei Gări Fluviale. Pe atunci era director la "Brăila Nav", una dintre structurile Companiei de Navigaţie Fluvială Română, care avea imobilul în patrimoniu.

A îmbinat afacerile cu respectul pentru istorie, iar acum fosta Gară Fluvială este atât sediul firmei pe care o conduce, dar şi locuinţa familiei.

Omul de afaceri a investit peste jumătate de milion de euro. Un efort financiar uriaş, dar spune că a meritat fiecare leu.

Se întâmpla la începutul anilor 90, când Gara Fluvială nu mai părea utilă. Nimic nu mai amintea de afluxul de pasageri de odinioară.

În urmă cu aproape 110 ani, când şenalul navigabil al Dunării era cea mai rapidă cale de transport pentru oraşele riverane, Brăila avea nevoie de o Gară Fluvială pentru sutele de pasageri care, zilnic, aşteptau să se îmbarce la bordul vapoarelor cu aburi. Aşa a luat fiinţă în 1906, clădirea ce avea să devină de-a lungul timpului cartea de vizită a oraşului.

Actualul proprietar vrea să introducă imobilul de patrimoniu într-un proiect turistic.

Gheorghe Antistescu: „Proiectul ar suna cam aşa: ar suna ca acea gară fluvială, de care vă spune eu cu exponatele de aici şi aşa mai departe, să fie deservite de o herghelie de cai de aici din judeţ, care de fapt, cu nişte trăsuri ar urma să aducă de la gară, nişte oameni care vin de la Galaţi şi, eventual, să-i aducă în port ca să-i îmbarce pe o navă, pe nava asta de aici, şi să-i ducă mai departe”.

O idee care, fără îndoială, i-ar încânta pe turişti, dar şi pe brăileni.

Până când Gara Fluvială care poartă semnătura lui Anghel Saligy va intra într-un circuitul turistic, brăilenii se bucură că imobilul nu a fost distrus, aşa cum s-a întâmplat cu multe alte clădiri de patrimoniu din oraş.