Sari la conținut

În așteptarea tramvaielor moderne

„Căldură ca afară!”

Cam asta simte oricine circul cu tramvaiele prin Timişoara. Trenurile au fost fabricate în urmă cu 40-50 de ani şi nu sunt dotate cu aer condiţionat. Micuţele geamuri care de-abia se deschid sunt singura sursă de aer proaspat.

Cald ca de obicei. Ne-am învăţat deja. Aşa e tot timpul. ”

 ***

„N-are aer condiţionat. Cred că autobuzele sunt mai convenabile. ”

 ***

„Este cald!”

 ***

„Nu mi se pare normal, dar asta este... e România.”

Autorităţile locale promit să schimbe lucrurile - au trimis spre modernizare, la fabrici din Arad şi Paşcani, 12 tramvaie vechi. Acestea trebuie să fie livrate până la sfârşitul lunii octombrie, dar până acum nu a ajuns niciun tramvai din acest lot. De vină ar fi, spune primarul oraşului, furnizorul de parbrize.

Explicaţiile Primăriei Timişoara

Firma producătoare de parbrize a dat faliment. Furnizorul din Ungaria nu a fost pregătit să livreze parbrizele imediat, neavând produse parbrize pentru acest tip de tramvaie, fiind nevoie de timp suplimentar.”

Constructorul susţine totuşi că va face livrarea la timp. Șase garnituri sunt în fabrica din Paşcani, alte șase - la Arad.

Gheorghe Sârbu, directorul fabricii din Arad: „Două le livrăm luna asta, două în septembrie şi două în octombrie. Noi am avut un furnizor de parbrize din România, linia de fabricaţie nu mai funcţionează şi a trebuit să căutăm un alt furnizor. Am găsit unul extern. Noi vom respecta contractul aşa cum ne-am angajat faţă de municipalitate.”

Modernizarea parcului de tramvaie este absolut necesară, mai ales că primarul Timişoarei a fost deja amendat cu 10.000 de lei pentru că tramvaiele vechi nu corespund normelor europene care impun rampe și acces pentru persoanele cu handicap. Costul modernizării unui singur tramvai este de 450.000 de euro.