Sari la conținut

Inaugurate, dar cu probleme. Autostrăzile care au nevoie de reparaţii 

Cele mai grave probleme sunt cu apa descoperită la 8-10 metri sub asfaltul dintre Cunţa şi Sălişte, parte din autostrada Orăştie-Sibiu.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „S-a trecut la demolarea acelei părţi, nu demolarea întregii autostrăzi. Demolarea înseamnă că ne-am dus până la fundaţie. Pe 200 de metri”.

Cei 22 de kilometri au fost daţi în circulaţie anul trecut, sub presiunea alegerilor pentru Palatul Cotroceni. De aproape o lună pe acolo nu se mai circulă, iar şoferii au ca variantă drumul naţional, care trece însă prin sate, iar riscul de accidente este mult mai mare. Numai în ultima lună au murit trei persoane şi alte două au fost rănite grav. Şi nu e singura problemă.

Ion Lixandru, transportator: „Intri pe autostradă şi ieşi de pe autostradă, unde ai o perioadă în care ai decelerat şi accelerat, deci consum de combustibil şi înseamnă minim 5-6 minute în plus. Dar dacă ai traficul blocat cum a fost acum câteva ore ai şi câteva ore”.

Dar nu este prima autostradă care crapă la scurt timp de la inaugurare. La fel s-a întâmplat şi cu cei 32 de kilometri dintre Arad şi Timişoara, inauguraţi de Emil Boc şi Anca Boagiu în decembrie 2011, deşi tronsonul nu era terminat. Aşa se face că am ajuns să reparăm şoseaua aproape an de an.

Cele mai mari probleme sunt la kilometrul 517 acolo unde şoseaua s-a umplut de gropi. Potrivit surselor noastre, pentru a reface drumul constructorii vor trebui să închidă aici circulaţia pe sensul dinspre Timişoara spre Arad.

Compania de Drumuri spune că lucrări de reparaţii se vor face şi la poduri şi pasaje. 

Probleme are şi centura Constanţei, unde lucrările au îngheţat la 93%. Şefii de la Drumuri şi constructorul caută acum soluţii pentru continuarea lucrărilor. Denivelările vor fi rezolvate abia după redeschiderea şantierului.

Anul acesta, doar 13 kilometri de autostradă au fost inauguraţi: 10 între Arad şi Pecica şi 3 de la Nădlac până la frontieră. Bilanţul este însă negativ, dacă punem şi cei 22 de kilometri închişi între Cunţa şi Sălişte.

Ca să nu încheie anul ruşinos, şefii de la Drumuri vor să taie panglica pentru încă 51 de kilometri, în următoarele două luni. Vorbim despre ultimii 26 de kilometri din Timişoara - Lugoj, la pachet cu cei 10 km de lângă Lugoj, care sunt gata din 2013, dar care au stat nefolosiţi pentru că se opreau în câmp, şi încă 15 km din Lugoj - Deva.