Sari la conținut

Instituție nouă pentru rezolvarea litigiilor dintre bănci și clienții nemulțumiți

Conducerea este formată din cinci membri: patru desemnaţi de Banca Naţională, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor, Asociaţia Băncilor şi o asociaţie de consumatori şi un al cincilea - un reprezentant independent. Propunerile lor devin obligatorii dacă în 15 zile nu sunt atacate în instanţă.

Alexandru Păunescu, şeful departamentului juridic al BNR: „Ne propunem ca acest centru să devină operaţional la începutul anului viitor, la începutul lunii ianuarie. Ne dorim poate ca acest lucru să fie şi mai rapid”.

Brânduşa Ştefănescu, directorul Centrului de soluţionare alternativă a litigiilor: „Conciliatorul poate fi ales de ambele părţi, propus de consumator sau ales de bancă, sau membrul independent poate numi acest conciliator. Conciliatorul va fi ales dintr-o listă în prealabil stabilită. De exemplu, eu ştiu că tu ai o problemă cu cardurile, aşa că eu ştiu că pe lista mea Popescu are toate calităţile pentru a se ocupa de această problemă. Etapa cu impunerea unei soluţii...procedura este mai complexă. Se dă o hotărâre obligatorie, dar există şi posibilitatea să o ataci în faţa instanţei”.