Sari la conținut

Lanțurile străine de magazine se extind în mediul rural

Mediul rural este noul pariu al marilor comercianţi. Retailerul Profi, deţinut de un fond de investiţii polonez, a deschis 11 magazine la sat.

Reprezentantul acestei companii spune că „dacă într-un magazin se găsesc cinci mii de produse aproximativ, acolo vor fi până la două mii. Produsele alimentare sunt mai puțin variate. Aducem niște instrumente de care au nevoie, niște scule, niște sape, lopeți, sticlărie, gumari.”

Pe mediul rural a mizat şi lanţul de magazine Diana deţinut de antreprenori români. „În ultimii doi ani am început expansiunea pe partea aceasta. Aproximativ 15 magazine din cele 36 sunt în mediul rural”, a declarat Adina Crăciunescu, reprezentantul lanţului de magazine Diana.

O strategie similară are lanţul Metro Cash&Carry, care s-a extins cu câteva sute de magazine mici la sat, sub franciza „La doi paşi”.

Carrefour a adus din Franţa conceptul „Contact”. În nouă magazine sunt vândute produse de îngrijire şi alimente ieftine, marcă proprie.

Puterea marilor comercianți vine dintr-un preț mai bun, dar şi pentru că vând mai multe sortimente.

Concurenţii lor - magazinele săteşti - nu vor dispărea, cred analiştii. Acceptă vânzarea pe datorie şi au învăţat în timp preferinţele localnicilor.

Cele 12 reţele din comerţul modern local au peste 1.500 de magazine în ţară.

În oraşele de peste 50.000 de locuitori, românii cheltuie doar circa 3% din bugetul de cumpărături în magazinele tradiţionale, un procent de peste trei ori mai mic decât în 2008.

Valoarea pieţei alimentare este de 18 miliarde de euro anual.