Sari la conținut

Mașini închiriate la minut. DriveNow ar putea ajunge și în România

Serviciul DriveNow al celor de la BMW și Sixt va fi adus cel mai probabil doar în București. Germanii spun că serviciul este viabil doar în orașe cu peste 500.000 de locuitori, însă cele mai mari orașe de provincie din România au doar 300.000 de locuitori.

Bucureștiul are două milioane, așa că va putea găzdui o flotă de câteva sute de mașini pe care șoferii le vor putea închiria.

În serviciul DriveNow, mașinile sunt împrăștiate în oraș, iar șoferii le găsesc cu ajutorul unei aplicații de pe telefonul mobil. Cei care au de gând să facă un drum mai lung pot vedea în aplicație și cât carburant este în rezervorul fiecărei mașini.

Importante vor fi tarifele pe care le vor practica cei de la BMW și Sixt. În Germania, înregistrarea șoferilor în serviciul DriveNow costă 29 de euro. Este o taxă plătită o singură dată. Apoi, fiecare minut de folosire a mașinii costă 31 de eurocenți. Un calcul simplu arată că cei care închiriază mașina prin DriveNow ca să ajungă la serviciu, o jumătate de oră dus, o jumătate de oră întors, cinci zile pe săptămână, plătesc într-un an aproximativ 4.371 de euro, dacă sunt scoase din calcul zilele de concediu sau liberele legale.

Costul unei mașini noi de 10-12.000 de euro este cu aproape 1.000 de euro mai mare pe an, cu tot cu rate la bancă, asigurări și taxe. Însă, cu cât nevoia de mobilitate este mai mare, cu atât deținerea unei mașini proprii este mai ieftină decât închirierea mașinilor împrăștiate prin oraș.

Așadar, DriveNow și alte servicii asemănătoare de car sharing sunt rentabile pentru clienți doar dacă mașinile sunt închiriate ocazional. Dar, dacă sunt aduse tarifele din occident, închirierea unui BMW ar fi mult mai scumpă decât o călătorie cu taxiurile din București.

Acesta este probabil și motivul pentru care cei de la BMW și Sixt nu au luat încă o decizie finală privind introducerea DriveNow în București.

În momentul în care au venit în România, americanii de la Uber s-au adaptat la prețurile practicate de taximetriștii din Capitală. Și germanii vor trebui să își adapteze cumva serviciul de car sharing. Însă un astfel de serviciu trebuie să își acopere costurile de funcționare, care nu sunt deloc mici.

BMW și Sixt fac plinul mașinilor pe care le închiriază și se ocupă și de asigurarea lor. În plus, mai sunt și cheltuielile de întreținere tehnică a flotei, care trebuie să depășească 150 de automobile pentru a fi viabilă. În München, de exemplu, un oraș mai mic decât Bucureștiul, 500 de mașini pot fi închiriate prin DriveNow.

Pe aceeași temă