Sari la conținut

Mașinile vechi, amenințate cu un impozit nou

Timbrul de mediu, taxa de mediu sau de poluare introduse de Guvern începând din 2007 încoace nu au oprit intrarea de maşini second hand în România.

Ar trebui ceva mai mult faţă de acest timbru. Îl plătesc o dată şi după aceea pot să merg cu maşina pentru zece ani. Ar trebui ca maşinile mai poluante să plătească mai mult”, spune Bogdan Belciu, partener într-o companie de consultanţă.

Taxarea suplimentară se poate face în funcţie de rezultatele ITP ului, spun fiscaliştii.

„S-a văzut la inspecţia tehnică care este nivelul de poluare şi s-a mers mai departe în fiecare an. Se pot folosi şi anumite praguri cheie pentru emisiile de dioxid de carbon”, este de părere Daniel Anghel, partener într-o companie de consultanţă.

Importatorii de maşini second-hand sunt evident revoltaţi.

Dacă vrem să încurajăm producţia internă, adică producţia de maşini autohtonă, introducem un mecanism coerent cum se practică în toate ţările: plăteşti o taxă relativ simbolică un an, doi, trei, iar din al treilea an această taxă începe să se mărească, astfel încât tu să fii stimulat să vinzi maşina şi să iei o maşină nouă”, spune Florea Pârvu, director târg de maşini second-hand.

Începând cu anul 2008 numărul maşinilor aflate în circulaţie pe străzile din România, a crescut cu peste 21%, adică s-a apropiat de cinci milioane. Din păcate, peste 57% dintre acestea sunt mai vechi de zece ani.

Vârsta medie a maşinilor din România a crescut de la mai puţin de opt ani în 2008 la aproape 13 ani în prezent.