Măsură împotriva accidentelor pe unul dintre cele mai periculoase drumuri din România

Data publicării:
accident dn1 ambulante smurd politie 1

Bucureşti, zona de nord. Drumul Naţional 1. Ultimul accident grav a avut loc săptămâna trecută. O femeie de 35 de ani, care se întoarcea acasă cu fiica ei, a murit, după ce un autoturism a zburat de pe contrasens exact peste maşina ei. Bordura care desparte sensul de mers are sub 20 de centimetri înălţime şi nu a fost un obstacol în calea şoferului vitezoman. Revoltaţi, oamenii au reclamat din nou pericolul iminent de accidente la intrarea sau ieşirea din Capitală pe DN1.

În ultimii trei ani, poliţia rutieră a cerut de mai multe ori companiei de autostrăzi să gândească un plan de măsuri pentru siguranţa traficului”, relatează Bogdan Ocnaru, reporter Digi24.

Semne de circulaţie, limitatoare de viteză sau despărţitoare de sens sunt soluţiile gândite de experţi.

„Lipsa parapetelui din beton și acea soluție stupidă a bordurii dintre sensuri care nu este vizibilă, nici nu vorbesc de ceață sau întuneric, nu este vizibilă nici ziua în amiaza mare”, spune Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructura.

S-au întâmplat mai multe accidente acolo în ultima perioadă. Șoferii n-au respectat viteza pe şoseaua uscată sau acoperită, n-au păstrat distanţa faţă de maşinile din faţă pentru frânare în siguranţă şi neasigurarea la schimbarea direcţiei de deplasare”, spune Ovidiu Munteanu.

Frecvenţa tamponărilor este mult mai mare. Cel puţin două în fiecare zi. Chiar dacă nu sunt răniţi, şoferii îşi distrug maşinile, iar traficul este blocat sau îngreunat ore în şir.

Angajaţii CNADNR au făcut măsurători şi vor să monteze parapete de siguranţă. Blocurile de beton vor fi instalate aici pe o lungime de 7 kilometri, de la Băneasa până la centură. Au 80 de centimetri înălţime. Ar trebui să oprească maşinile să ajungă pe contrasens în caz de accident.

Şefii CNADNR spun acum că aşteaptă finalizarea licitaţiei pentru montarea parapetelor. Firma câştigătoare va instala despărţitoare de sens pe o lungime de aproape 200 de kilometri pe mai multe drumuri naţionale. Lucrările vor începe peste o lună, iar investiţia este de peste 50 de milioane de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri