Sari la conținut

Metroul ajunge cu întârziere în Drumul Taberei. Termenul de încheiere a lucrărilor de la magistrala 5, amânat pentru 2017

La trei ani de la începerea lucrărilor la magistrala 5 de metrou, italienii de la Astaldi recunosc că nu e gata nici jumătate din lucrare. Informaţia apare într-un raport al constructorului din Peninsulă, care avansează ca termen pentru închiderea şantierului prima jumătate a lui 2017.

Săpăturile la galeriile subterane au început în toamna anului trecut în stația Academia Militară. Peste 11 luni mai târziu avem gata peste trei kilometri și jumătate de tunel. Atât Varvara, cât şi Filofteia, cum au fost numite cele două utilaje uriaşe, au ajuns în zona Parcului Moghioroş. Mai au, însă, de săpat. Magistrala de metrou măsoară peste 6 kilometri.

Şeful de la metrou le aminteşte italienilor că termenele din contract nu sunt facultative.

„Constructorul trebuie să realizeze lucrările de structură de rezistență până în septembrie 2015”, declară Aurel Radu, director Metrorex.

Odată acestea terminate, vor începe lucrările la şine, la cele zece staţii şi vor fi instalate sistemele de monitorizare şi control a traficului.

„La începutul lui 2017 trebuie să punem în funcţiune Magistrala 5 de metrou cu călători. Era anunţat semestrul 2 (2016 – n.r.), dar acum s-a prelungit printr-o înţelegere cu Comisia Europeană până la începutul anului 2017”, mai spune directorul Metrorex.

Primul va fi gata depoul de la Valea Ialomiţei, făcut de un constructor austriac. 70% din lucrare este gata.

Şefii companiei de metrou vor să continue magistrala 5 spre Pantelimon şi se pregătesc încă de pe acum. Vor să cumpere 51 de trenuri, dar licitaţia a fost blocată. Cei care au oprit licitația sunt cei de la Astra Vagoane Călători. Arădenii spun că cifra de afaceri impusă de Metrorex pentru firmele participante este mult prea mare și nicio firmă din România nu se poate califica.

Metrorex cere firmelor care vor să participe la licitaţie să fi derulat afaceri de 340 de milioane de euro în ultimii trei ani. Doar cinci companii din România îndeplinesc această cerinţă, însă niciuna nu produce vagoane.