Sari la conținut

Mijloacele de transport, cabine mobile de saună

- Nu vreţi să porniţi totuşi aerul puţin?

- Domnişoară, nu se face.

39 de grade Celsius arată termometrul în taxiul pe care un şofer îl conduce cu toate geamurile deschise. După lungi insistenţe, găseşte o scuză pentru refuzul său.

- Să închideţi geamurile că e curent şi să porniţi aerul condiţionat.

- Păi mă ustură pe mine ochiul.

- Dar şi eu vă plătesc cursa şi ar trebui să creaţi cât de cât condiţii.

Adevăratul motiv pentru care taximetriştii refuză să pornească sistemele de aer condiţionat îl aflăm de la alt şofer.

- E înfiorător de cald. Nu porniţi aerul condiţionat?

- De obicei nu îi dau drumul să ştiţi.

- De ce?

- Consumă foarte mult maşina.

- Şi nu mai rentează?

- Păi, nu. La 1,39 (n.r. tariful) chiar nu rentează. N-aţi văzut, foarte, foarte mulţi colegi nu dau drumul la aer, tocmai de asta.

E drept, rar vezi pe străzile capitalei câte un taxi cu geamurile închise.

Nici în autobuze nu e mai bine. Călătorii se pregătesc moral înainte să urce în mijloacele de transport în comun.

- Un duş am făcut, un duş tare plăcut. Le dăm banii înainte ca la prostituate pe abonamente şi facem duş.

- Haideţi cu noi până în Rahova, dacă nu faceţi cel mai tare reportaj. Asta realitate!

În autobuz, jumătate dintre călători încearcă să facă aerul respirabil făcându-şi vânt cu evantaie. Ceilalţi - măcar cu o foaie de hârtie. Şi, cum se întâmplă în astfel de situaţii, oamenii mai pot face doar haz de necaz.

- Suntem la promenadă! Uitaţi, toate doamnele cu evantai!

Reprezentanţii RATB spun că în momentul în care temperatura depăşeşte 24 de grade Celsius, aparatele de aer condiţionat pornesc automat. Problema este că în capitală circulă peste 1.000 de autobuze, dar numai jumătate sunt dotate şi cu aparate de aer condiţionat.