Sari la conținut

Munți de zăpadă pe străzile laterale. Ce riscă șoferii care blochează circulația

Înarmaţi cu lopeţi şi cu multă răbdare, şoferii care vor parcheze în centrul Capitalei pe străzile laterale trebuie mai întâi să mute munţii de zăpadă. Asta deşi de două săptămâni nu a mai nins deloc în Bucureşti.

- Am dat zăpada de aici şi a parcat altcineva. De ce nu dă şi ăla zăpada de aici?

- Delăsare. De parcat parcăm şi noi aşa cum putem.

Un şofer şi-a lăsat maşina la întâmplare şi blocat strada câteva minute.

- Ce se întâmplă?

- Au parcat aiurea. Vedeţi şi dumneavoastră.

- Cum se circulă?

- Destul de greu! Trebuie să ai răbdare.

- A parcat cum l-a dus capul, ăsta este bunul simţ al cetăţeanului.

Poliţiştii spun că pentru blocarea unei străzi şoferii riscă amenzi de până în 300 de lei iar, după caz, dacă încurcă mijloacele RATB pedeapsa, este mai aspră.

„Conducătorii auto care împiedică sau îngreunează circulaţia rutieră şi aduc atingere la dreptul la liberă circulaţie li se întocmeşte dosar de cercetare penală iar pedeapsa este închisoare între trei luni şi un an sau amendă penală”, declară Laura Snae, purtător de cuvânt BPR.

Până să ningă în Bucureşti pe această porţiune de stradă se circula fără probleme. Acum în schimb sunt foarte multe maşini parcate iar circulaţia este blocată. Există şi o explicaţie. Este o mare cantitate de zăpadă pe trotuar iar maşinile nu mai pot fi parcate acolo. Chiar și în aceste condiţii semaforul de la colţul străzii funcţionează doar că acum nu mai are pentru cine”, relatează Cristian Popa, reporter Digi24.

Oficialii Primăriei Capitalei spun că în Bucureşti sunt 5.500 de străzi laterale iar mutarea zăpezii costă.

Aceste operaţiuni generează costuri foarte mari, costuri pe care autoritatea locală ar trebui să le deconteze în condiţiile în care cantitatea de zăpadă de pe marginea drumului ar fi depozitată în afara oraşului”, spune Alexandru Ichim, purtător de cuvânt Primăria Capitalei.

În plus, nici firmele de deszăpezire nu prea pot interveni pe străzile laterale. Din cele aproape 450 de utilaje, 300 nu pot intra pe străăzile înguste.