Sari la conținut

Pasajul Piaţa Sudului. Cel mai costisitor proiect cu bani europeni al primăriei, întârzieri și pierderi

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului ar trebui terminat până la 31 decembrie 2015, însă, pe teren, nici nu se pune problema de aşa ceva. Începute în urmă cu exact un an, lucrările au deja o întârziere de şase luni.

Spre deosebire de alte situaţii, acum primăria nu dă vina pe constructor, ci pe nişte cabluri care nu figurează în planurile subteranelor. Iar al doilea motiv ar fi traficul auto.

„În fiecare zi au găsit câte un fier, câte o... din asta. Acum ele sunt intrate în linie dreaptă, dar nu cred că se vor termina în 31”, a spus primarul Capitalei, Sorin Oprescu.

„Dacă opream toată circulaţia acolo era perfect. Odată cădea întârzierea la o lună jumate, două luni, dar nu se poate”, a mai spus edilul.

Şoferii îl contrazic însă pe primar.

„Deocamdată nu au început copiii şcoala. Când o să înceapă, din septembrie, o să fie tragic aici. Deja se circulă îngrozitor de rău”, a spus un şofer.

Pasajul, care costă 28 de milioane de euro, a fost proiectat pe o finanţare de 98% din fonduri europene. Nerespectarea termenului de predare va costa foarte scump.

„Încercăm să cerem direct la Comisia Europeană să poată să prelungească termenul. Dacă nu se poate, cred că o să absorbim cam 60% din banii europeni. Restul o să plătim din buget”, a precizat Sorin Oprescu.

Adică tot din banii bucureştenilor.

„Ar trebui să fie penalizat constructorul care în programa lui, acolo, spune foarte clar: domnule, eu trebuie să termin lucrarea până pe data de! Nu o termină, atunci să scoată ceva bănuţi din buzunar. Nu vi se pare corect aşa?”, este de părere un bucureştean din zonă.

La un an de la începerea lucrărilor, muncitorii au turnat aproape 70% din pereţii viitorului pasaj, iar acum lucrează la planşeu.

Singura porţiune terminată este o bucată din rampa de ieşire de pe Calea Văcăreşti. Mult prea puţin, având în vedere că peste patru luni aici ar fi trebuit tăiată panglica.

Pasajul de la Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri şi va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti - strada Niţu Vasile. Ar putea fi gata, cel mai devreme, în primăvară.