Sari la conținut

Ping-pong cu șase kilometri din DN1

Tot în 2009, administraţia locală a dat în judecată Ministerul Transporturilor, căruia îi cerea să preia din nou drumul. Procesul a durat trei ani şi şoseaua a rămas tot a Primăriei.

În ultimii şase ani, porţiunea din DN1 care traversează Făgăraşul a trecut prin mai multe etape de reabilitare, însă toate provizorii. Chiar în primăvara acestui an, Primăria a cheltuit din bugetul local 200 mii de euro doar ca să toarne câteva petice de asfalt."

O lege adoptată recent de parlament prevede că şoselele de interes naţional, aşa cum este DN1, aparţin proprietăţii publice a statului şi sunt administrate de Ministerul Transporturilor. Iar primăria din Făgăraş ameninţă cu măsuri extreme dacă autorităţile de la Bucureşti nu au grijă de porţiunea care trece prin oraş.

O să se întâmple ce s-a mai întâmplat prin ţară, Consiliul Local o să caute soluţii de a bloca, de a taxa sau de a lua măsuri”, spune Cătălin Cârje, viceprimarul municipiului Făgăraş.

Prin Făgăraş trec zilnic în jur de 10.000 de maşini, dintre care 60 la sută sunt de mare tonaj. Costurile de reparare a drumului ar fi egale cu întregul buget al oraşului pentru un an, respectiv 1,5 milioane de euro.