Sari la conținut

Planuri cu bătaie lungă pentru autostrăzi. Construcția autostrăzii Pitești-Sibiu începe abia în 2017

Doi ani vor mai trece până când vor începe lucrările la autostrada Piteşti - Sibiu, prioritatea zero a infrastructurii româneşti. Ne va costa aproape 17 milioane de euro pe kilometru şi ar trebui să fie gata trei ani mai târziu. Deocamdată, însă, pentru autostrada prin Valea Oltului nu există nici măcar studiu de fezabilitate. Cel vechi a expirat, iar licitaţia pentru unul nou bate pasul pe loc de aproape un an.

Tot atunci s-ar deschide şantiere şi pentru construirea autostrăzii Comarnic- Braşov, în etape. Deocamdată, însă, se fac planuri pentru îmbunătăţirea traficului pe DN1 şi DN7.

Pe Valea Oltului se lucrează la adăugarea celei de-a treia benzi, astfel încât până va fi gata autostrada să se poată circula civilizat. Plus centură la Comarnic, centură la Buşteni”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Pentru ocolitoarea Comarnicului se iau în calcul două trasee, de şapte, respectiv 3,5 kilometri.

Tot în 2017 ar urma să înceapă lucrările şi la autostrăzile Nădăşel - Suplacu de Barcău, Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni şi Piteşti - Craiova. Iar un an mai târziu, autorităţile estimează că vor deschide noi şantiere pentru realizarea şoselelor de mare viteză Sibiu- Braşov, Suplacu de Barcău - Borş şi Bacău - Paşcani.

Alte autostrăzi ar urma să devină realitate abia după 2020.

Până la demararea unor noi lucrări, actualul Guvern speră să le termine pe cele începute deja. Dacă ultimii 26 de kilometri din autostrada Timişoara - Lugoj au şanse să fie gata până la finalul anului, pentru toate celelalte inaugurarea nu va avea loc mai devreme de 2016 sau 2017.

Ceea ce ar însemna că România va fi nevoită să returneze Uniunii Europene o sumă importantă de bani.

Aproape un miliard de euro se pierd la autostrăzi, asta pentru că miniştrii PSD din 2012 încoace au neglijat două proiecte importante: Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva”, a spus Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.

Autorităţile vor să recurgă la un artificiu şi să înscrie şantierele cu finalizare după decembrie 2015 pe următorul exerciţiu financiar. Comisia Europeană a acceptat acest lucru deocamdată doar pentru Sebeş-Turda.