Sari la conținut

Politicianul, frate cu Photoshopul. Candidaţii îşi retuşează imaginea ca să dea bine la alegători

În prag de alegeri, electoratului îi sunt prezentate imagini ale politicienilor care pot fi confundate cu fotografiile acestora din urmă cu cel puţin 10 ani.

Transformările sunt spectaculoase: candidaţii devin brusc mai tineri, mai frumoşi şi mai fără riduri. Soluţia miraculoasă vine de la programele de editare a imaginilor.

„Mai tot timpul în context de alegeri este o oarecare tensiune între naturaleţe, care te apropie efectiv de popor, pentru că există un proces de identificare, şi tot ce ţine de cosmetizare.”, spune Radu Magdin, consultant politic.

Într-un afiş postat de câteva zile pe reţelele de socializare, apar candidaţii liberali la europarlamentare. Printre aceştia, de nerecunoscut, şi actualul europarlamentar Norica Nicolai.

„Asta s-ar putea să ducă la confuzii, pentru că una este imaginea pe care ai proiectat-o până atunci la televizor, formatul mai mult sau mai puţin obosit în funcţie de cât de alergată a fost ziua şi una este când, dintr-o dată, apari ca într-o reclamă. Dintr-odată, oamenii nu te mai recunosc”, susține Radu Magdin.

Retușarea fotografiilor politicienilor în campanii e o unealtă electorală veche. Şi una dintre cele mai la-ndemână tehnici de seducere a electoratului.

Cosmetizarea în online e la fel ca şi machiajul. Unii sunt fanii machiajului excesiv, alţii preferă frumuseţea naturală. Nu există neapărat o reţetă perfectă. Categoric, tot ce ţine de bannere, de a fi stradal şi nu numai, e important să arăţi cât se poate de bine.”, mai precizează Radu Magdin.