Sari la conținut

Portul Constanța și-a mărit capacitatea

16.000 de blocuri de beton şi trei milioane de tone de piatră au fost necesare pentru a prelungi cu peste un kilometru lungimea digurilor din portul Constanţa.

Pe porţiunea nouă de dig, stabilopozii clasici au fost înlocuiţi cu acropozi din beton hidrotehnic, un material folosit special pentru astfel de lucrări”, transmite corespondentul Digi24 Paul Greavu.

Prin prelungirea digurilor, s-a mărit suprafaţa de protecţie din interiorul portului, aşa că mai multe nave sunt în afara pericolului, în caz de furtună sau chiar mare agitată.

Lucian Momoiu, căpitan de vas: Ajută la navigație, mai ales în condiții de vreme rea.

Reporter: Unde aţi văzut astfel de diguri?

Lucian Momoiu, căpitan de vas: Am văzut în Rotterdam, în Antwerp, în Hamburg, majoritatea porturilor mari ale lumii.

Marius Stamat, manager de contract Van Oord: Reduce agitaţia din gura de intrare a portului astfel crescând siguranţa navigaţiei pentru navele care intră şi ies din port.

Prelungirea digurilor din Portul Constanţa este un proiect vechi, din anii 70, dar abia în urmă cu doi ani au început lucrările. Firma care se ocupă de proiect este aceeaşi care a lărgit plajele din Mamaia, Constanţa şi Eforie.