Porturile fluviale rămân la Transporturi. Decizia îi nemulţumeşte pe primarii oraşelor portuare din Dolj

Data publicării:
vederedeansamblu porturi

La Bechet, în judeţul Dolj, activitatea în port e intensă. Încasările lunare sunt mari în urma trecerilor cu bacul. Noua lege, însă, îl nemulţumeşte pe primarul oraşului pentru că înseamnă că rămâne fără o sursă de venit, care este mină de aur. De aici, aproape 2 milioane de lei pe lună merg la direcţia de porturi Giurgiu, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

„Sunt pierderi pentru bugetul local, foarte mari, prin nepreluarea acestor porturi de către autorităţile locale. Ar fi în primul rând beneficii pentru comunitatea noastră şi am şi putea să dezvoltăm ceva în zona respectivă şi aici nu mă refer numai la Bechet, ci şi la localităţile limitrofe”, susţine primarul Constantin Ionele.

În portul din Calafat însă activitatea nu mai este cea de altădată. Cu toate acestea, în fiecare lună se strâng câteva sute de mii de lei din taxe. Asta pentru că podul Calafat-Vidin a redus seminificativ activitatea bacurilor în portul Calafat. În acelaşi timp, însă, foarte multe barje cu cereale acostează zilnic aici în port.

Edilii oraşului au mai multe planuri de dezvoltare. Dar şi sumele încasate de pe urma acestui port ajung în vistieria Ministerului Transporturilor.

Guvernul şi-a asumat răspunderea pe proiectul legii descentralizării, în faţa Parlamentului. Printre domeniile care vor fi descentralizate se numără sănătatea, agricultura, mediul, cultura, dar şi tineretul şi sportul.

În procesul de descentralizare nu vor fi incluse porturile şi nici plajele, pentru care, aşa cum a declarat vicepremierul Liviu Dragnea, în perioada următoare va exista o "abordare separată".

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri