Sari la conținut

Pro TV și Digi24, singurele posturi TV românești în topul celor mai îndrăgite branduri media

 

În clasamentul general, topul are în componență mărci precum Ariel, Pampers, Gilette, Dr. Oetker, Persil, Milka, H&M și Coca Cola.

În 2015, cele mai bine reprezentate categorii economice în lista Superbrands în România sunt: produse de îngrijire personală, produse lactate, dulciuri, produse farmaceutice, electronice și electrocasnice, tehnologii, îmbrăcăminte, băuturi.

Printre categoriile economice cel mai slab reprezentate în lista de branduri cu statut Superbrand sunt industria de petrol și gaze, industria ospitalieră și travel, respectiv mobilier.

Printre brandurile românești apreciate de români ca fiind Superbrands sunt: Banca Transilvania, BRD, Dedeman, eMAG, Borsec, Catena, Dona, Napolact, PRO TV, Timișoreana, Poiana, Flanco, Radio Zu.

Brandurile românești reprezintă aproximativ 28% dintre brandurile validate Superbrand 2015 în România, o nouă performanță pentru creativitatea românească.

Procter & Gamble este compania care a oferit primele două branduri în topul celor 15 branduri  lider în Superbrands Romania 2015.

Ariel urcă patru locuri față de clasamentul de anul trecut și detronează Pampers, un alt brand reputabil al P&G, care anul acesta se clasează pe locul 2. Ariel și Pampers sunt două dintre cele 10 branduri P&G eligibile pentru Statutul de Superbrands în ediția curentă.

Banca Translivania este brandul românesc care se clasează anul acesta între primele cinci  cele mai admirate și apreciate branduri din România, și este liderul segmentului financiar-bancar în studiul Superbrands România 2015, urmat de BRD, pe locul 10 în Top Superbrands Romania 2015.

Dintre brandurile care și-au menținut prezența în top 15 Superbrands Romania anul acesta sunt: Mercedes-Benz, Gillette, Facebook, Dr. Oetker.   

În ansamblu, topul celor 15 branduri lider în programul Superbrands pe 2015 include: Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania, Gillette, Facebook, Dr. Oetker, Persil, Milka, BRD Groupe Societe Generale, BMW, H&M, Dedeman, eMAG, Coca Cola.

Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante.

În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 24 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a făcut selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1,546 de branduri din 54 de categorii.

Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost calitate, încredere și diferențiere pe piață.

În urma acestei selecții, 593 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul Ipsos, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban.