Reguli noi pentru produsele în garanţie 

Data publicării:
telefoane magazin

Vânzatorii vor fi obligaţi ca în termen de 15 zile calendaristice sa repare sau sa înlocuiască un produs aflat în garanţie, potrivit prevederilor unei ordonanţe aprobate de Guvern. Durata era până acum stabilită de comun acord între comerciant şi client.

Durata medie a unei reparaţii în cadrul magazinului nostru este cam de 10 zile lucrătoare. Există şi cazuri în care reparaţia durează 2 zile, şi cazuri în care reparaţia necesară ar dura şi mai mult. În cazurile respective, care sunt nişte excepţii, comunicăm clientului de la bun început faptul că avem nevoie de o anumită piesă care trebuie să ne vină direct de la producător, nu din Romania”

În plus, dacă durata cumulată de nefuncţionare a obiectelor depășește 10% din perioada de garanţie, ele trebuie înlocuite de vânzător sau clientul primeşte banii înapoi. Concret, dacă un televizor are un termen de garanţie de 24 de luni, atunci perioada în care nu poate fi folosit nu trebuie să depăşească 2 luni jumătate.

„Această durată cumulată înseamnă că un client a avut produsul de mai multe ori de-a lungul timpului în service, iar zilele respective s-au cumulat”, afirma Marius Cristea, directorul de marketing al unui magazin de electronice.

„Am avut un telefon o dată, acum câţiva ani, dar exact nu l-a reparat. Se închidea foarte des şi l-am dus înapoi după 2, 3 săptămâni şi a zis că telefonul nu are nimic şi l-am ţinut aşa până am putut să iau altul”, spune un cumpărător.

„Nu există, nu o să îţi dea nimeni banii înapoi”, adaugă o femeie.

Pentru a beneficia de garanţie ai nevoie doar de bonul şi certificatul de garanţie primite la cumpărarea produsului. În plus, de anul trecut, nu mai este nevoie nici de ambalajul original”, relateazăRoxana Vântu, reporter Digi24.

Modificările din ordonanța adoptată de Guvern vor intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri