Sari la conținut

Reorganizare la Guvern. Cancelaria premierului coordonează ministerele

Rolul esențial al Cancelariei devine cel de coordonare a ministerelor în procesul de elaborare și monitorizare a planurilor strategice instituționale, de avizare a strategiilor guvernamentale tocmai pentru asigurarea corelării acestor strategii, precum și corelarea elaborării, implementării și monitorizării politicilor publice, existând astfel o mai bună concordanță cu prioritățile guvernamentale și o mai bună evidență a stadiului de implementare, se arată în comunicatul guvernului.

În cadrul Cancelariei va funcționa o structură însărcinată cu pregătirea Președinției române a Consiliului UE din anul 2019 și tot aici va funcționa Coordonatorul pentru Tehnologia Informației, cu rol în dezvoltarea guvernării electronice, consolidarea protecției datelor cu caracter personal și a securității și în promovarea standardelor deschise și reutilizabile în domeniu. În cadrul Cancelariei prim-ministrului își vor desfășura activitatea șase secretari de stat și unul sau mai mulți consilieri de stat, iar numărul maxim de posturi necesar bunei funcționări a acesteia este de 220, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.

Secretariatul General al Guvernului va avea funcție de autoritate care se exercită în domeniul asigurării respectării procedurilor, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de acte normative, precum și a altor documente. Primeşte, de asemenea, şi administrarea proprietății publice și private a statului aflată în patrimoniul său.