Sari la conținut

Săpăturile la noile stații ale Magistralei 4 au început cu sfințirea utilajului. „Sfânta Parascheva” a coborât în subteran

Pentru ca lucrările la tunelurile staţiilor de metrou Laminorului şi Lac Străuleşti să meargă ca pe roate, Sfânta Parascheva a primit binecuvântarea unui sobor de preoţi.

Am spus aici „Doamne ajută!”, veţi spune şi dumneavoastră „Doamne ajută!” de multe ori pe parcursul acestor lucrări. Când vom trece pe aici vom privi şi vom zice: Oare mai este mult până se vor încheia aceste lucrări?”. Asta au spus preoții care au sfințit utilajul.

Şefii de la Metrorex promit că staţiile vor fi gata în toamna anului viitor. Explicaţiile pentru anul de întârziere acumulat sunt cât se poate de lumeşti.

Cătălin Homor, director general Metrorex: Trebuia să fie gata în aprilie 2015, noul termen va fi semestrul 2 al anului viitor. Unul din motive a fost oarecum lipsa de finanţare. Prin această sfinţire sunt sigur că Sfânta Parascheva va aluneca nesimţit.

Sfânta Parascheva a început să sape dinspre staţia Lac Străuleşti spre Laminorului.

Giulio Marti, şef proiect Astaldi: Preconizăm 15 metri pe zi ca medie.

Când va ajunge de aici la Laminorului?

Preconizăm că la începutul lunii iunie.

Odată finalizat tunelul, utilajul se va întoarce în staţia Străuleşti şi va începe să sape şi pe celălalt fir. Până în martie 2016, are de realizat aproape 1,3 kilometri de tunel dublu.

Marian Stanciu, director general Somet: În urma tunelelor se intră la execuţia fundaţiei căii de rulare, se montează şina şi instalaţiile pe tunele, iar în staţii urmează să intre instalatorii să facă instalaţiile de tracţiuni, electrice, de iluminat.

Costul proiectului sare de 1,1 miliarde de lei, iar grosul banilor vine de la Bruxelles. Pe finanţare din visteria statului au rămas lucrările la depoul de la Străuleşti, unde trebuie realizată şi o parcare cu 3.000 de locuri, o autogară și un peron subteran pentru autobuze.

Tot anul viitor, spun şefii de la Metrox, vom circula cu metroul şi din Drumul Taberei spre centrul Capitalei. Cele două cârtiţe uriaşe - Varvara şi Filofteia -, mai au de săpat aproape doi kilometri, iar luna viitoare vor fi terminate staţiile Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34.