Sens giratoriu improvizat într-una din cele mai periculoase intersecţii

Data actualizării: Data publicării:
giratoriu tunari

Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a avut nevoie de doi ani pentru a face un sens giratoriu la Tunari, în cea mai periculoasă intersecție de pe centura Capitalei. Nu este însă unul construit ca la carte, ci este impovizat din balize de plastic. Este tot ce a reuşit compania să facă în urma insistenţelor şoferilor şi a celor 13 solicitări ale Poliţiei. Pentru un rond în adevăratul sens al cuvântului cei de la Drumuri au pornit licitația abia luna trecută. Estimează că va costa aproape 2,5 milioane de lei. Experţii spun însă că soluţia aleasă mai degrabă va bloca traficul în loc să-l fluidizeze, iar cea mai bună variantă ar fi un pasaj.

Opt persoane au fost rănite numai în acest an în urma unor accidente care au avut loc la intersecţia centurii Capitalei cu drumul spre Tunari. Rondul din balize de plastic este o soluţie de compromis aleasă de şefii de la Drumuri până când în zonă va fi construit un sens giratoriu în adevăratul sens al cuvântului.

Şefii de la Drumuri promiteau sensul giratoriu de doi ani. Actualul director al Companiei a spus de multe ori că rondul va fi gata anul acesta, dar nu a spus niciun moment că este vorba despre o soluţie provizorie.

Cătălin Homor, directorul general al CNADNR, la emisiunea "În faţa ta", în 18 august: „Programul nostru e ca până la sfârşitul anului să-l şi construim. Termenul de execuţie e de 2 luni”

Experţii spun însă că rondul de plastic mai mult va bloca circulaţia şi că cred că altă soluţie trebuie aleasă.

Cristian Călin, auditor de siguranţă rutieră: „Giraţia este şi un element de calm în trafic de limitare a vitezei de circulaţie. Deci, în loc să circulăm cu 90 de kilometri la oră o să circulăm cu 30. Cea mai bună soluţie era de fapt un pasaj denivelat”.

Problema este însă că pasajul suprateran despre care vorbesc specialiştii şi pe care îl vor şi oferii costă aproape 100 de milioane de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri