Sari la conținut

Soluții pentru mai multe locuri de parcare în București

În acest moment Bucureştiul are 200.000 de locuri de parcare şi 2 milioane de maşini înmatriculate sau în tranzit. În parcarea de sub punctul zero al Capitalei, Cezar Ionescu vine cu soluţiile învăţate în cei 20 de ani petrecuţi în Belgia: sistematizarea cu parcări a oraşului trebuie să plece din centru spre periferie, străzile din centru trebuie să devină pietonale, iar timpul de parcare la suprafaţă să fie limitat. După ce grupul belgian a construit parcarea de la Universitate şi a cumpărat-o pe cea de sub Intercontinental, vrea să construiască una nouă, de 400 de locuri sub facultatea de Arhitectură.

Cezar Ionescu, director de dezvoltare companie parcări: „Vă rugăm să faceţi ordine pe stradă şi imediat începem această parcare! În momentul de faţă, lucrurile sunt puţin îngheţate ca să spun”.

Jumătate din cele 1400 de locuri de parcare din mijlocul Capitalei nu sunt ocupate, însă pe stradă maşinile sunt parcate pe câte două rînduri. Pe treceri de pietoni, pe trotuare, sau chiar pe spaţii verzi.

Ionuţ Ecobici, director companie parcări liftate: „Oricum este mai scump să cumperi teren mai mult ca să parchezi la suprafaţă maşinile decât să cumperi sistemele astea. Pe 2 locuri poţi să parchezi 4 în cazul de faţă sau putem să parcăm chiar 6 maşini”.

Acest sistem, cu parcări liftate în subteran funcţionează acolo unde spaţiul este limitat. Costurile pleacă de la 3.000 de euro pentru fiecare loc. Parcările supraterane sunt şi ele insuficiente. Cele 54 de parcări dintre blocurile bucurestenilor au în total 700 de locuri de parcare.

O astfel de construcţie, inventată de coreeni costă mai puţin de 200.000 de euro, cam cât două apartamente din Bucureşti. Deşi cerere există, iar o asemnea construcţie poate fi ridicată în doar cinci zile, primăriile alocă foarte greu fonduri pentru aşa ceva.

Iulian Constantin, director companie parcări supraterane: „De exemplu, în sectorul 6, astăzi lipsesc aproximativ 40.000 de locuri de parcare”.

Specialiştii spun că aceste soluţii ar ajuta inclusiv transportul în comun care şi-ar face mai uşor loc pe străzile blocate de maşini. În plus, maşinile de intervenţie ar ajunge mai repede. Abonamentele lunare pentru astfel de parcări costă aproximativ 100 de lei.