Sari la conținut
News Alert

Șoseaua care se dărâmă înainte de a fi terminată. Cât vor costa reparațiile și consolidarea terenului

Pe primele două tronsoane ale şoselei de centură Suceava malurile de pământ au luat-o la vale, terasamentele se scufundă, iar în asfalt au apărut crăpături.

Alunecările de teren sunt cât se poate de evidente, dealurile de aici din zona șoselei de centură o iau la vale, iar în unele cazuri pământul a ajuns chiar în șanțurile de pe marginea drumului”, relatează Andreea Petrescu, reporter Digi24.

Reprezentanţii CNADNR susțin că au aflat de probleme în momentul în care au reziliat contractul cu constructorul, acum doi ani.

Expertul ne-a semnalizat faptul că terenul, pământul de pe care s-a construit corpul drumului, este neconform. Facem niște foraje în care o să băgăm niște balast, stabilizat la adâncimi mari, facem compactări cu infraroșu și după aia băgăm injecții de beton cu balast și consolidăm pe acele coloane”, spune, director CNADNR Iași.

Când se vor face toate aceste lucruri, încă nu se ştie.

„Este și o anchetă acum a Corpului de control al primului-ministru privind lucrările de la centura Sucevei”, mai spune Ovidiu Laicu.

Şi preşedintele Consiliului Județean Suceava a fost informat despre probleme, dar spune că proiectul nu îi aparţine.

Din 2012, când am primit certificat ORNISS, am primit informări că se scufundă centura şi că acolo mai sunt şi altfel de lucruri. Nu le pot spune pe toate şi nu sunt deloc încântat că cineva a îngropat pur şi simplu 80 milioane de euro într-o centură fără finalitate”, spune Cătălin Nechifor, președinte CJ Suceava.

Cei care decontează probleme sunt şoferii.

Reconsoldidarea şi terminarea celor două tronsoane vor fi făcute cu bani europeni, 50 de milioane de euro. Ruta ocolitoare a Sucevei a fost începută în 2008 și trebuia să fie gata în 2012.