Sari la conținut

Statistică îngrijorătoare: 27 de sinucideri pe calea ferată în 2017

Nu îmi venea ochilor să cred ce am văzut. O fetiță în jur de 7-10 anișori, era agățată, rămăsese în plugul locomotivei. Numai în situația mea să nu fii, sunt șocat, am și eu un băiețel de 6 anișori și... așa ceva nu s-a, nu, nu nici nu vreau să îmi imaginez ce se poate simți”. A fost mărturia sfâşietoare a mecanicului de tren implicat în drama de ieri de la Brăneşti. Iar acesta este doar unul dintre numeroasele cazuri de sinucidere pe calea ferată. Anul acesta, 27 de oameni s-au aruncat în fața trenului.

Pentru Nicuşor Dragnea, ruta Bucureşti - Constanţa nu va mai fi pentru mult timp doar o cursă de serviciu. În halta Brănești a trăit cea mai mare tragedie din cariera sa de aproape 30 de ani de mecanic de locomotivă.

A ieșit brusc în gabaritul trenului, cu trei copilași era. Au sărit în fața mea. Impactul nu s-a putut evita. S-au dat semnale, s-au dat măsuri de frânare de urgență, dar din păcate nu s-a putut face nimic”, povestește el.

Toată experienţa a fost inutilă pentru ca el să fi putut evita tragedia.

Noi pentru asta suntem pregătiți, instruiți psihic, profesional să ne ducem meseria până la capăt. Emotiv sunt, normal, pentru că suntem oameni toți și e normal să fii emotiv, dar trebuie să îți faci datoria mai departe pentru că te gândești că mai ai în spate atâtea sute de vieți, de care răspunzi”, spune Nicușor Dragnea.

Mecanicul primi consiliere psihologică în următoarea perioadă. Dar specialiştii CFR recunosc că asta nu se întâmplă foarte des. Şedinţele sunt refuzate chiar de mecanicii de locomotivă.

Programul lor de lucru, de viaţă e foarte dificil. Fiind şi o populaţie preponderent masculină apare şi un preconcept legat de 'să fiu puternic, dacă spun că am nevoie de psiholog, sunt cu capul'”, spune Magdalena Șerban, psiholog în cadrul CFR.

Drama de la Brăneşti e doar una dintre cele multe pe care le trăiesc mecanicii de locomotivă. 89 de oameni s-au sinucis pe calea ferată anul trecut. Iar în lunile scurse din acest an alţi 27 şi-au pus capăt zilelor în acest mod.

„Am trecut prin astfel de situaţii de 5 ori, am omorât 5 oameni. Dar nimeni nu ştie ce e în sufletul mecanicului de locomotivă şi câte nopţi nedormite şi eu vă spun că nu am putut să mănânc câteva zile”, spune Costache Marin, fost mecanic de locomotivă.

Fiind o sinucidere, mecanicul implicat ieri în accident nu va fi cercetat de către superiorii săi.

Este unul dintre cei mai bine pregătiţi mecanici de locomotivă din Depoul Bucureşti Călători, deci din punct de vedere profesional şi din punct de vedere psihic este foarte puternic”, spune Rodrigo Maxim, lider SUSCFR Călători.

Poliţia anchetează cazul, iar mecanicul a fost chemat şi el pentru a da o declaraţie.