Sari la conținut

Stele doar pe hârtie: Peste un sfert din hotelurile de pe litoral nu respectă clasificarea

Prize defecte, lenjerii de pat murdare şi mobilier învechit. Toate - la hotelul Aida din Saturn. În aceeaşi staţiune, nereguli identice au fost găsite şi la hotelul Semiramis. Iar în Olimp, două hoteluri de două stele, Belvedere şi Amfiteatru, considerate printre cele mai bune pe vremuri, i-au cazat pe turişti în camere cu mucegai şi mobilier putred. Toate au rămas fără câte o stea. Nereguli au fost descoperite însă şi în hotelurile cu pretenţii.

Complexul hotelier Bran Brad Bega din Eforie Nord a fost declasificat recent pentru mai multe nereguli, dar funcţionează în continuare pentru că mulţi turişti şi-au făcut rezervări până la finalul sezonului.

Fiecare dintre aceste hoteluri a încasat şi câte o amendă, de la 20.000 - la 50.000 de lei.

Eu vă promit că, de la anul, niciun astfel de hotel nu va mai funcţiona în aceste condiţii”, a declarat Mirela Matichescu, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Turism.

Pentru ca un hotel să merite cinci stele, trebuie să deţină, obligatoriu un centru spa, piscină interioară şi exterioară, teren de sport şi cel puţin cinci produse de igienă în baie.

La cinci stele, dincolo de partea care ţine strict de finisaje şi amenajări şi dotări, turiştii ar trebui să se aştepte la o calitate a serviciilor foarte foarte bună”, a spus Aurelian Marin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism.

În plus, personalul trebuie să fie calificat şi să cunoască cel puţin o limbă de circulaţie internaţională.

La patru stele, pretenţiile scad, dar nu prea mult. Camera unui hotel de patru stele trebuie să aibă, la capitolul dotări, printre altele, un seif, mobilier de cea mai bună calitate, dar şi un spaţiu generos de cel puţin 22 de metri pătraţi.

La trei stele, suprafaţa unei camere trebuie să fie de cel puţin 15 metri pătraţi.

Camera este dotată cu aer condiţionat, balcon, televizor LCD, seif, minibar”, a spus Oana Răducan, coordonator de rezervări la un hotel de trei stele.

Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Turism, dintre cele 283 de hoteluri de pe litoralul românesc, mai mult de un sfert nu oferă servicii conform clasificării.