Sari la conținut

Studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Ditrău, suspendat. Construcţia va începe abia în 2021

CNADNR a anunţat la sfârşitul lunii mai 2015 că a atribuit un contract de 6,4 milioane de euro asocierii de firme Aecom Ingineria - Consitrans - Search Corporation, pentru realizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Târgu Mureş - Ditrău. După doar două luni, conducerea companiei de drumuri a decis să suspende contractul pentru studiul de fezabilitate, în urma protestelor venite de la foşti miniştri ai Transporturilor sau chiar angajaţi ai companiei.

Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor: „Faptul că se începe o fezabilitate pentru un proiect a cărei execuţie e trecută în Master Plan în 2020 este un caz flagrant, pentru care premierul ar trebui să intervină imediat”.

Potrivit legii, studiul de fezabilitate atribuit în mai 2015 ar fi expirat până să înceapă execuţia Autostrăzii Târgu Mureş Ditrău, iar cele 6,4 milioane de euro ar fi fost irosite.

Alin Goga, director de investiţii DRDP Craiova: „Ele au o durată doar de doi ani. Nu este problema legii. Este problema ta, că tu lansezi proiectele în mod inutil, ştiind că nu poţi să le realizezi”.

Potrivit unui document intrat în posesia Digi24, conducerea CNADNR confirmă faptul că Autostrada Târgu Mureş - Ditrău e un proiect ce va fi început/revizuit în 2021, iar lucrările vor începe abia în 2022/2023. Acesta a fost motivul pentru care s-a decis, pe 15 iulie 2015, suspendarea contractului.

CNADNR a atribuit în ultimii ani mai multe contracte pentru studii de fezabilitate la autostrăzi ce încă nu s-au construit. Cel mai flagrant caz este cel al Autostrăzii Sibiu - Piteşti, unde s-au plătit deja trei studii de fezabilitate care au expirat între timp. Un nou contract pentru un studiu de fezabilitate a fost semnat în 16 iunie 2015. Autostrada Sibiu - Piteşti există doar pe hârtie.