Sari la conținut

TRAFIC. Sistemul inteligent e pe jumătate defect

De ce nu funcţionează acest sistem?

O întrebare de 20 de milioane de euro la care se caută răspunsuri de 6 luni, însă oficial nimeni nu știe cum să rezolve această problemă. Dacă sistemul ar fi funcționat în totalitate, pe ecranul enorm de la Centrul de monitorizare a traficului s-ar fi putut vedea imagini din tot Bucureștiul. Multe din aceste ecrane rămân, însă, negre, iar angajații primăriei nu știu dacă în acele intersecții șoferii stau la semafor, dacă sunt ambuteiaje, cozi sau dacă sunt ambulanțe care încearcă să ajungă mai repede la spital.

Există și o situație centralizată a intersecțiilor unde camerele video funcționează sau nu. Pe ecran se pot vedea (vezi VIDEO mai sus) cele 240 de intersecții din București, cu verde fiind reprezentate acele intersecții unde camerele video funcționează și angajații pot să vadă în timp real cum este traficul. Cu roșu și cu galben sunt intersecțiile unde angajații de la UTI , firma care administrează acest sistem, spun că este o problemă, cel mai probabil fibra optică fiind ruptă. De șase luni însă angajații de la primărie primesc același răspuns: există o problemă tehnică și se încearcă remedierea în cel mai scurt timp posibil.

Surse din primărie spun că marți dimineață va fi o ședintă la care vor participa angajații UTI și reprezentanți ai primăriei. Primarul interimar afirmă că firma UTI va fi amendată. Rămâne de văzut care va fi suma, deoarece primăria s-a împrumutat de la Banca Europeană de Investiții ca pe aceste ecrane să vedem cum este traficul în București.

Ce se va discuta la această ședință și dacă reprezentanții primăriei vor pune piciorul în prag și vor cere ca vinovatul să fie tras la răspundere se va decide în ședința de marți.