Sari la conținut

Un tronson din Transalpina rămâne închis circulaţiei auto. Şoferii riscă amenzi dacă se aventurează pe cea mai înaltă şosea din România

Un sector de drum din Transalpina, cea mai înaltă şosea din România, rămâne închis. Pe mai multe porţiuni nu au fost montaţi parapete de protecţie şi nici nu s-au făcut marcaje rutiere, aşa că drumul reprezintă un pericol pentru şoferi, spun autorităţile. Cei care se încumetă să ajungă pe şosea, riscă amenzi.

Conform CNADNR, închiderea sectorului de drum este semnalizată corespunzător (indicatoare fig. F6 - drum închis sunt montate în următoarele poziţii kilometrice : km 34+500 - Rânca/GJ ; km 59+800 - intersecţie cu DN 7A km 82+385 Obârşia Lotrului/VL ; km 61+160 - intersecţie cu DN 7A km 81+025 Obârşia Lotrului/VL) .

Pătrunderea pe un drum închis se sanţionează cu o amendă de până la 680 de lei.

Autorităţile spun că DN 67C este nesigur pentru şoferi. Oficial, şoseaua este un şantier în lucru, aşa că dacă vreun conducător auto pătrunde pe acest tronson, o face pe propria răspundere.

Principalul motiv pentru care tronsonul respectiv de şoseaua nu este deschis circulaţiei este că o serie de lucrări nu au fost finalizate. Nu sunt montaţi parapete de protecţie, nu au fost amenajate rigole pe marginea şoselei şi lipsesc marcajele rutiere.

Transalpina a fost construită de armatele romane în drum spre Sarmizegetusa, pavată cu piatră de Regele Carol al II-lea şi reabilitată de nemţi în al doilea Război Mondial. Statul s-a ocupat de ea abia în 2009, când firma Romstrade a câştigat un contract de reparaţii în valoare de 349 milioane de euro. Compania a intrat însă în insolvenţă anul trecut şi lucrările au fost întrerupte.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat că în perioada următoare va organiza o nouă licitaţie, pentru a desemna un alt constructor care să termine lucrarea.